• CrazyLove

Tycker ni att detta blir för mycket "Begravningskänsla"

Jag har länge velat göra mina egna bordsdekorationer till vårt bröllop, och har hittat jättefina oasishjrtan som kommer ligga PERFEKT på våra bord med rosor och murgröna ev något ljus i.. men sen såg jag ett hjärta när jag googlade runt och just det hjärtat hade varit en begravnings dekoration..och det är ju inte den känskan jag vill förmedla på vår bröllopsdag ^^

Vad tycker ni, kan det bli bra ändå?

• Svar på tråden Tycker ni att detta blir för mycket "Begravningskänsla"
  • passionsblomman

Hjärtan är inte ett dugg "bara för begravningar" är det någon gång hjärtan används så är det väl i samband med bröllop. Visst används hjärtan även i begravningssammanhang-inte minst om småbarn dött, men det ska absolut inte hindra dig.
    Det är för övrigt väldigt ynd att mnga tror att även vissa blommor är "begravning" Den i särklass vanligaste blomman i begravningssammanhang är tveklöst ros. Ingen skulle väl komma på tanken att man därför inte kan ha rosor i sin brudbukett?

Det är OCKSÅ vanligt att man till begravning gärna väljer favoritblommor som den döde haft. Det är alltså ganska sannolikt att en brud som älskade pioner och hade det när on gifte sig även kommer att få Pioner på sin kista i framtiden...

Dekorera du glatt med dina hjärtan!

• Tattolady

Säger som föregående!!
    Duka med dina hjärtan!!
    Begravde min kusin det fanns en hel del hjärtan, kommer ha hjärtan på mitt bröllop med dom betyder kärlek för mig!!

Det där med blommor är sant massa rosor på begravning och i bröllop! Personligen kommer jag inte ha liljor eller kallor på mitt bröllop det är "begravning" för mig speciellt liljor... Igentligen finns det nog inge vakrare än stora vita liljor..

• lineza

Håller med passionsblomman helt och fullt!

När vår äldsta dotter barnvälsignades hemma i vår trädgård i ett tält, hade jag hängt upp ett sådan oasishjärta med astrar och daggkåpa. Det var ingen som sa något om begravning om det!

• 20th century fox

jag tror det blir jättefint till bröllop! Att man mest ser de där oasishjärtana på begravning är för att många florister inte har så bra fantasi att komma på nya användningsområden till oasishjärtan ;)
    Vad passar bättre på en kärlekens dag som bröllopsdagen än hjärtan!!! :D

Svar på tråden Tycker ni att detta blir för mycket "Begravningskänsla"