• grisbjörnen

När svarar de??

Hej... Ni som har skickat ut era inbjudningar, fick ni svar från folk direkt eller svarade de närmare utgångsdatumet (osa datumet)? Vi har skickat ut inbjudningarna och har hört från en del att de var jätte fina å så men de har inte svarat att de kommer. Är det vanligt att man väntar med svar? Jag är en person som alltid svarar direkt på sådant och detta känns konstigt för mig. Vi har skrivit sista osa datum 9e maj men vi vill ju ha svar från "alla" så snabbt som möjligt. jag e också osäker på om alla fått inbjudningen. Framförallt ett kort skickade vi till Paris och jag vill inte ringa och fråga om de fått kortet, vill ju att de ska höra av sig till oss.

Vad ska jag göra nu? Ska vi avvakta mer eller ska vi fråga om de kommit fram som de ska?

• Svar på tråden När svarar de??
  • sallyvally

Hur länge sedan är det ni skickade era inbjudningar?

• grisbjörnen

Vi skickade dem för kanske två veckor sedan ungefär... Jag kanske ska ta å lugna mig en aning... Vill bara veta vilka som kommer och inte...

• Äntligen2010

Känner likadant!
    Kan inte folk svara...
    Men efter att ha bjudit till barnkalas i snart åtta år, vet jag att de flesta svarar sista dagen, i bästa fall!

• tomlinn

samma här! vill ju att alla ska svara på en gång! =)

men det är nog sant, man svarar närmare OSA-datumet. fast är man som jag blir man nervös över att folk kommer glömma svara alls :-O

• grisbjörnen

Jag känner precis så. Tänk om de glömmer svara och då bara dyker upp. Ska man då ringa och kolla om de ska komma eller hur gör man? Vi har en kompis som sa att hans fru gärna får sitta ganska nära honom när vi gör bordsplaceringen, men grejen är den att de inte har svarat att de kommer än. Tar man det som ett svar då eller hur gör man? Tom min mamma har sagt att hon kommer att skicka ett skriftligt svar till oss även om vi vet att de kommer. Folk är olika märker man iaf. Men jag hoppas att alla kan komma men man vet ju aldrig.

• sallyvally

Ja,jag får nog erkänna att jag svarar några dagar innan datumet även om tanken är att jag ska svara omedelbart så har tiden en viss förmåga att bara rinna iväg och ooops så var man där i närheten av osa-datumet

• sallyvally

Skriftligt svar har jag aldrig skickat utan jag har ringt upp och tackat för inbjudan och då meddelat att vi kommer! Men som din kompis gör skulle jag aldrig göra och jag skulle nog fråga en extra gång där...kanske efter datumet.

Jag tycker att några dagar efter svarsdatum ringer man runt till de som inte svarat och frågar hövligt om de tänker komma eller ej.

• soryd

jag håller med. varför kan folk inte bara svara direkt. tänk om de glömmer?
    vi ska ha vårt bröllop utanför stan men övernattningsmöjligheter o jag vet ett par som har bokat rum men de har inte meddelat oss om de kommer eller ej. hmm lite konstigt va!
    som ni säger man kan ju inte göra färdigt vissa saker.

• Sommarbrud2010

Efter att ha läst flera andra liknande trådar så verkar det som att folk väntar in i det längsta med att svara. En del verkar läsa OSA som "svara detta datum" typ. Ha is i magen vänta lite. De gäster som fortfarande inte svarat när OSA-datum närmar sig kan ni påminna med ett mail eller liknande.
    Jag kommer också hoppas att de flesta svarar så snart som möjligt men jag har förstått att många väntar läääänge med sitt svar. (vi har inte skickat ut våra inbjudningar ännu)

• Cackis

Tror att 90 procent av våra gäster svarade typ dagen före, eller sista osa-datumet. Inbjudningarna gick ut ett halvår i förväg, då vi gifte oss utomlands. Det var jobbigt, men bara att ta det lite coolt.

Det är bara att räkna med att ni kommer att få osa i sista stund. Även fast jag själv irriterade mig då, så beter jag mig exakt likadant nu Jorden slutar ju inte snurra bara för att man gifter sig ... Framför allt väntar ju många på besked om semester, många jobbar helg (som jag) och får inte sitt schema förrän tätt inpå. Finns massor av orsaker. Och det är ju inte för att jävlas, utan man blir ju glad för inbjudan, noterar osa-datumet, sätter upp kortet på kylskåpet och så fortsätter vardagen liksom.

Och TS, ni har ju faktiskt över två MÅNADER till sista svarsdatum. Så ha lite is i magen. Många vet säkert inte hur deras scheman ser ut så långt i förväg.

Vi har fortfarande inte osat på ett bröllop som har osa 26 mars by the way ...

• mittid

Sista dagen är nog vanligast... och svarar de inte då så får ni ringa och fråga så klart!

• Jessika81

Hoppas de som tänker svara nej gör det tidigt och inte går och drar på det... men kan ju bjuda andra i deras ställer menar jag!

Svar på tråden När svarar de??