Borgelig vigsel
Är det någon som har lust att berätta om sin borgeliga vigsel? Kläder? Upplägg m.m
Är det någon som har lust att berätta om sin borgeliga vigsel? Kläder? Upplägg m.m
Vi ska ha vår vigselceremoni i parkmiljö. Jag och min M2B kommer gå tillsammans fram till vigselförrättaren. Han kommer ha en ny snygg kostym på sig och jag kommer ha en klänning. Har inte inhandlat klänning än dock, vill inte ha vit och helst inte golvlång (inspirationsbilder finns i mitt galleri). Vi har valt att inte ha några solon men det kan man ju ha. Efter ceremonin får alla gäster ta sig till festlokalen på egen hand (ca 10-15 min. promenad). Där intar vi brudskålen och minglar lite innan vi sätter oss och äter. Härifrån blir det nog som vilket annat bröllop som helst.
Vi ska hariktigt fina kläder, brudklänning (lång o ivory) mannen ska ha frockcoat, kravatt, vit skjorta och väst osv. Vi gifter oss i vacker naturmiljö vid sjö. Vigseln består av intro gitarrsolo, mannen väntar på mig där framme hos vigselförrättaren och han har inte sett mig innan. Kommer ha typ 1 eller 2 solosånger i cermonin och en dikt (måhända). Efter vigseln tar sig gästerna till lokalen och vi ska fotograferas en timme. Under den timmen får gästerna mingla och måla 2 canvas tavlor som minne till oss om man vill. När vi kommer till lokalen blir det brudskål med fruktspett och mingel innan vi sätter oss till bords...Sen är det som vilket annat bröllops som helst som föregående talare sa
"måste" man ange löften?
eller väljer man egna eller vf har?
Nej det tror jag inte man måste...Vi har inga än så länge ialla fall...
Så här fungerar det i Helsingborg: www.helsingborg.se/templates/StandardPage.aspx&epslanguage=SV