• Sörön10

Kyrkdekorering??

Vi kommer gifta oss utomhus om vädret tillåter, men har bokat en kyrka ifall vi hamnar i en monsunperiod.

Till min fråga: "Måste" man dekorera kyrkan på något vis?

• Svar på tråden Kyrkdekorering??
  • Cherrygirl

Vi kommer inte dekorera "våran" kyrka något. den är så fin precis som den är anser jag..

• Sörön10

Tycker samma sak, men läser så mycket om folk som skaffar en massa blommor till kyrkbänkarna osv!

• Cherrygirl

ja och så dekorera en kyrka som man ska bara vara i i typ 30-45min, känns lite ovärt för min egen del tycker jag.. hehe

• lillalyckan

Jag tycker faktiskt att de allra flesta kyrkor är vackrast som de är så för vår del blir definitivt inget pynt.

• NiVi

Vi kommer ha liljekonvaljer (plockade hemma kvällen innan) vid varje bänk som är "reserverad" för bröllopsgäster men det är allt!

• KatjaB

om ni nu vill göra något kan ni ju ha blommor längst fram bara. Gifter ni er på sommaren brukar det ju finnas billiga gladiolus, som är fint att ha i såna höga vaser som finns i kyrkan oftast.

Eller sätta rosetter vid varje bänkrad istället för blommor tex.

Nåt man också ska komma ihåg är ju att någon person ska ju utföra all dekorering mm på dagen d. Jag tror inte någon skulle sakna blommorna i kyrkan.

• Racolina

Vi dekorerar inte heller kyrkan, lägger hellre de pengarna på festen =) Partaj Partaj...

• Sörön10

Jag känner också att det är vackert som det är och vill inte lägga tid eller pengar på att smycka nåt som inte riktigt behövs! =)

• GrodanoJag2010

Vi ska ha ljus i deras oiginalvaser och buketter där framme. Har funderat på att ha varannan blomma och ljus. Det är fint. Får dock ha någon som allergiker tål.

• Avalon75

Vi hade inte tänkt att ha något. Kyrkan dekorerar ju alltid altaret med blommor och kyrkan i sig är väldigt fin.
    Men vi har ändrat oss så det blir en enkel vit ros i varje bänkrad, köper troligen billiga på ICA eller så. Det blir kyrkvärdinnorna som sätter dem på plats. Dessutom kommer svärisarna att dekorera kyrkporten med björkris. De ville det så vi låter dem hållas...

• fryser

vi kommer att dekorera med lite blommor . vi har ju bokat kyrkan kl 15 o om det är nån som gifter sig kl 13 så tänkte jag kolla med de om de har tänkt så o då kan vi ju dela på det. då slipper de ta bort o vi slipper o sätta dit

Svar på tråden Kyrkdekorering??