Var fotas??
Hej alla!
Bor i Stockholm och är sugen på lite tips om vackra ställen där man kan fotas. Helst relativt centralt, nära vatten + minimal risk för överdrivet mycket folk.
Tacksam för alla svar och tips!
Hej alla!
Bor i Stockholm och är sugen på lite tips om vackra ställen där man kan fotas. Helst relativt centralt, nära vatten + minimal risk för överdrivet mycket folk.
Tacksam för alla svar och tips!
tänkte föreslå stadshuset men det är nog inte minimalt med folk :). Vi tänkte nog fota där och sen så finns kungsholms kyrka utanför också med mer grönska
He he, precis... får väl låtsas att alla är släktingar.
Ska ni fota där med en fotograf eller..? För det är det jag åsyftar i min fråga - porträttfotografering. Då vill man helst ha liiiiite privacy.
Gamla Stan spec. Präst gatan, sen har man nära ner till vattnet ut mot djurgården och man kan faktiskt vara fräck och be andra att maka på sig
Ja, Gamla stan är ingen tokig idé. Väldigt fin stadsmiljö, kan säkert vara mysiga bilder.
Ställen med lite mer grönska då? *kräsen tant*
Djurgården kan säkert vara ett alternativ, men det är säkert mycket folk där. Dock kan man, som du säger KlaraV89, be andra maka på sig.
Hagaparken! Gröönt, skönt, mycket vatten och det går att hitta avskilda platser. Dessutom har ni ju ekotemplet som är grymt vackert och gör sig fint på bild.
Vi gifter oss på Stallmästargården i Haga och kommer ta en hel del av våra bilder i Hagaparken.
Annars finns ju Skeppsholmen, Djurgården, längs hela Norr- och Södermälarstrand. Rålambshovsparken, Fredhäll, Hornstull (nedanför kolonistugorna/Drakenbergsparken), Hammarbysjöstad/både norra och södra.
Plocka fram en karta över Stockholm så hittar du säkerligen massvis med fler ställen. "Åh åh vatten, stan är full av vatten.." ;)
Jaaa, Hagaparken! Konstigt att jag inte kom att tänka på det. Dooh! TACK!
Drakenbergparken är också ett bra tips.
Åh, du hade många bra förslag, M och B. *high five*
Hagaparken röstar jag också för, det är superfint där. Annars nära något slott? Typ Ulriksdals Slott eller Sollentuna Slott (tror jag att det heter), där finns det både grönområden och vatten Inte mitt i stan men garanterat lugnare!
Vore inte helt fel med lite slott på bilderna.
Och även om det inte är mitt i stan är det fortfarande väldigt nära. Det avståndet får man absolut ta.
Tack för dina tips, Red Scarlet!
Edsbergs slott (där gifte sig mina föräldrar och vi hade våra studentfester där) är det som ligger i Sollentuna.
Jag har en låååång erfarenhet av picknickar i denna stad :D
100703 M och B skrev 2010-03-05 16:01:58 följande: