• CrazyLove

Servettringar av toalettrullar!!

Haha låter kanske inte allt för romantiskt och inte heller passande till ett bröllop men iaf..

Jag satt här igår och funderade på vad jag skulle kunna använda för att få lite stadga i mina servettringar som jag ska göra med breda ripsband från panduro,då kom jag på att om jag klipper toarullar ca 3 cm i bredd och klistrar banden runt dem och viker in "flärpen" av bandet så ser man inte att det är en toarulle! Man kan ju dessutom måla insidan av rullen i ex silver för att dölja det helt och hållet!

Jag tror detta kan bli riktigt bra faktiskt och ska ge det ett försök i helgen!

• Svar på tråden Servettringar av toalettrullar!!
  • Trasan99

I min pysselgrupp gjorde vi servettringar för nåon månad sedan. Då gjorde en tjej en sorts servettrinar ur en pysselbok. Grunden var en bit toarulle som täcktes med fint papper ur en gammal bok eller med noter (finns i alla pysselbutiker). Därpå lade man en liten bit av ett tårtpapper eller en liten spetsduk, ca 4 cm i diameter, och sedan virade man bast eller snöre runt och fäste det med vaniljfärgat sigillack. Riktigt snygga! Så toarulle är absolut okej att använda!

• Sebastiána

Jag tror också att det blir bra. Kör på det!

Om någon undrar hur du gjort dem kan du alltid säga att du använt hushållspappersrullar

• Trasan99

Jag kan dock förvarna att det inte var så lätt att dela på rullarna, använd en vass kniv!

• NoCh

Låter fiffigt! Har ni bilder?

• Trasan99

Det finns bilder på min kompis blogg. Klicka på pyssel bland kategorierna så finns det ett inlägg med bilder och instruktioner. Dock hade hon inget sigill, så det sista steget är inte klart ännu. Men de är superfina som de är!

www.timjanoakleja.wordpress.com

Svar på tråden Servettringar av toalettrullar!!