Två.tredagarsresa till Rom?
Jag och min sambo ska gifta oss i juni, och vi har tänkt resa iväg på en riktig bröllopsresa till hösten. Däremot skulle vi vilja åka iväg på en kortare resa direkt efter bröllopet, bara för att inte ta ledig för helgen och sedan komma tillbaka till jobbet på måndagen som om det varit vilken helg som helst... :P
Min sambo fyller 30 om en månad och nu funderar jag på att ge en resa till honom i present. Det behöver inte vara något jättemärkvärdigt, utan mest att vi får komma iväg och vara för oss själva i två-tre nätter. Nu har jag snöat in lite på Rom (iofs lite mer av det märkvärdiga slaget). Jag själv har inte rest alls mycket, har aldrig ens flugit så jag kan ju verkligen inte sånt här.
Jag har försökt söka lite och hittar mest paketpriser med flyg+hotell för runt 8000 kronor, vilket blir lite saftigt för mig att betala själv. Det måste väl kunna gå att hitta billigare?
Är det billigare att boka flyg och hotell separat? Ryan Air? Någon som varit i Rom och vet något bra, men lite billigare hotell??
Tar även gärna tips på andra trevliga romantiska resmål för 2-3 nätter, en måndag till onsdag/torsdag i juni, Sverige som utomlands!