• Fökern Aidell

Vill ha!!

Jag vill så gärna ha en bukett med 10-14st Kallor.
    Enkel och stilren.

Någon som har ett humm om vad det skulle kosta?
    Bilder finns inne på min sida.

Och ska man ge barnen som kommer vara våra brudnäbbar, några blommor?

• Svar på tråden Vill ha!!
  • FiaLottaoälsklingen

kallor kan kosta allt från 25-65 kr styck så det är jättesvårt att säga exakt, det bästa är att gå in och prata med en florist i en butik och helt enkelt fråga =)

barnen kan ha en minibukett/näbbkäpp/blomsterkorg beroende på hur stora de är och om det är tjejer eller killar, nåt kan va kul att hålla i

• FramtidaFruSandberg

Jag gick in i en blomsterbutik och frågade för jag vill gärna ha detsamma. Hon sa att priserna varierar jättemycket men att det är bättre att räkna med högre priser så blir man glatt överraskad. Då skulle jag räkna med 100kr/kalla och de måste tydligen beställas i buntar om 10. Jag tycker 2000kr är lite mycket för en bukett (och är inte jätteknusslig med att det blir exakt rätt nyans) så jag tänkte köpa kallor på hötorget i stockholm dagen innan istället och binda själv. Där kostade förra september kallorna 20kr/styck istället

• Lillskoj

Jag ska också ha kallor! Har pratat med några butiker och dom säger att de kostar mellan 40-80 kr. Vi skulle dock ha kallor för några veckor sedan för att fotografera till inbjudningarna (se mitt galleri för hur inbjudningarna troligtvis kommer att se ut) och i många butiker var det "beställningsvara". Då gick min sambo förbi Hötorget och fick en bunt, 5 st, för 80 kr . Det är klart att det säkert finns massor olika varianter med dom här var helt klart fina!

Har inte bestämt mig än hur jag gör inför den stora dagen...

• Fökern Aidell

Hjälp! 100kr för en blomma, lite överdrivet tycker jag om ni frågar mig ;) Jag har ingen lust att betal så mycker faktiskt. blommorna kostar lika mycket som min klänning nästan! hahaha! Men finns det något torg i gbg som kan sälja dessa tro?

• Avalon75

Jag har fått ett pris på cirka 900 kr för den bukett med ranunkler och minikallor som finns i mitt galleri.
    Det är hos en florist i Mölndal, meddela om du vill ha namn och företag till henne.

Svar på tråden Vill ha!!