Vilka smaker har er bröllopstårta?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Jag ska baka min tårta själv, och vi kommer att ha päronmousse och vitchoklad mousse i våran.
Det räcker med två smaker om ni vill.
sedan kan man ju välja om man vill ha sockerpasta eller marsipan, eller blandat.
Och sockerpastan finns ju även den i smaker. vanligast är ju dock naturell som inte smakar mycket och så finns den som vit eller brun med chokladsmak.
hallon och chokladmousse är jättegott ihop. även limemousse är gott och uppfriskande
Jag hade blåbär och choklad i min tårta, hur gott som helst.
Vi har chokladbotten och sedan hallonmousse i nedersta lagret och limemousse i översta lagret.
Hej vi ska ha en tårta med brownie botten och ett tunt lager med hallonsylt och hallonmousse uppe på detta. Inuti ska det finnas ett helt hallon, lite överraskning där.
hallon och choklad verkar vara lyckad kombination. Andra lyckade kombinationer?
Vi hade chokladbottnar med hallon- och passionsfruksmousse mellan och vit sugerpaste över. Sjukt gott!
Vi ska ha vit choklad och passionsfrukt, det blir en moussetårta.
Vi kommer ha mjölkchokladmousse och rabarber/jordgubbsmousse. Sugarpaste uppepå.
En annan god variant är chokladbottnar, vitchokladmousse och hallonmousse med bitar av färska hallon...
Vi hade små bakelser med mörk choklad browniebotten toppad med hallon, chockladmousse och övert en syrlig hallongele´. Vackert, gott och mycket uppskattat med en liten bakelse till varje gäst :)