Vilka smaker har er bröllopstårta?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
hallon och choklad verkar vara lyckad kombination. Andra lyckade kombinationer?
Tack för alla tips... inte för att det gjorde mig klokare på vad vi själva ska välja =)
Vad har ni beställt er bröllopstårta?
Vad kul och för höra allas tårtsmaker... blir ju riktigt sugen på allt! Imponeras verkligen av er som har valt att göra tårtan själv. Efter mycket googlandet och surfandet bestämde vi äntligen vår bröllopstårta i onsdags. Det blir Handgjort Stockholm som drivs av två supertrevliga tjejer. De har tydligen varit med och gjort nobeldesserten - det borde väl bara ett gott tecken? Det blir chokladsockerkaksbotten, mörk chokladmousse med mango/passionsfrukts pannacotta och vit sugarpaste. Vi kör på den pampiga stilen med våning på våning och sidenband mellan våningarna. Vi provsmakade olika kombinationer och denna kändes bäst. Det var inte för sött och det var lite spännande annorlunda smak... yummie!
Våra tårta från Handgjort Stockholm beräkna kosta 55kr/biten. Är också ute på jakt efter ett brudpar som jag kan ha högst upp på tårtan? Dessutom är vi på jakt efter ett brudpar där bruden är mörkhårig och killen ljushårig.. någon som har sett något sådant? eller kan man måla brudparets färg till rätt nyans - någon som provat?