• angelasbrollopsyra

Vilka smaker har er bröllopstårta?

Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?

• Svar på tråden Vilka smaker har er bröllopstårta?
  • Cherrygirl
    angelasbrollopsyra skrev 2010-03-08 21:19:50 följande:
    Tack för alla tips... inte för att det gjorde mig klokare på vad vi själva ska välja =) Vad har ni beställt er bröllopstårta?
    Jag ska baka min egen tårta.
    Det blir en trevåningstårta där varje avsatts står på den andra, så den sitter ihop.
    Sedan blir det vit sugarpaste uppe på och så rosa rosor och rosa kantband runt varje våning.
  • Bellatrix1982

Jag ska också baka vår tårta. Det blir en mousse-tårta bestående av chokladbotten, limemousse och björnbörsmousse. Vit sugapaste uppe på och så kanderade violer och mynta/citronmelisse blad ovanpå. Ev ett görnt eller lila siden band runt om.

• Cherrygirl
    Bellatrix1982 skrev 2010-03-09 19:58:13 följande:
    Jag ska också baka vår tårta. Det blir en mousse-tårta bestående av chokladbotten, limemousse och björnbörsmousse. Vit sugapaste uppe på och så kanderade violer och mynta/citronmelisse blad ovanpå. Ev ett görnt eller lila siden band runt om.
    Ska du ha vanlig sp eller Choklad sp till?

jag funderade på det med sidenbandpå tårtan faktiskt, för det ger ju ett fint lyster.
    Men sen kom jag på att då måste man ju klä av det innan man börjar skära i den och det kändes lite trist.. Men det är väldigt fint!
  • Bellatrix1982

Det blir nog vanlig sp, var det tänkt. Finns det sp som är smaksatt med choklad fast den ändå är vit?

• Cherrygirl
    Bellatrix1982 skrev 2010-03-10 16:17:27 följande:
    Det blir nog vanlig sp, var det tänkt. Finns det sp som är smaksatt med choklad fast den ändå är vit?
    Japp, den ser precis likadan ut fast den smakar choklad.. Jätte smidigt! ;-P
  • Malin och Joel

Mörk choklad med vit chokladfosting utanpå

• Bellatrix1982

Cherrygirl: Lät ju helt klart intressant!!! Var får man fatt i sån sp?

• fryser

fler smakförslag har fastnat helt. vill inte ha en alldeles för söt tårta men det ska vara suger paste på o den ska vara pampig

• Moi mokulat

Usch vi står och velar mellan choklad och något annat fruktigt. Jag älskar choklad, men när jag väntade mitt första barn så spydde jag så fort jag kände chokladlukten. Det blev bättre med tiden, men men vi fundera på nr 2 och det kanske finns något litet i magen vid bröllopet så jag vet inte om vi vågar eller inte ha choklad.

• machup

Har du bakat denna tårta innan? Tänkte jag skulle försöka göra den till påsk. Vet du om bottnarna fixar att frysas utan att bli torra?

Philippine skrev 2010-03-08 18:29:00 följande:
    Vi ska ha Leila Lindholms American Wedding Cake:chokladbotten, mörk chokladmousse med apelsinskal, citronbotten, ljus chokladmousse med citron, hallon och sedan chokladbotten igen. Och citronmarängkräm all over. Smaskens!! :)
Svar på tråden Vilka smaker har er bröllopstårta?