Vilka smaker har er bröllopstårta?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Jag ska också baka vår tårta. Det blir en mousse-tårta bestående av chokladbotten, limemousse och björnbörsmousse. Vit sugapaste uppe på och så kanderade violer och mynta/citronmelisse blad ovanpå. Ev ett görnt eller lila siden band runt om.
Det blir nog vanlig sp, var det tänkt. Finns det sp som är smaksatt med choklad fast den ändå är vit?
Mörk choklad med vit chokladfosting utanpå
Cherrygirl: Lät ju helt klart intressant!!! Var får man fatt i sån sp?
fler smakförslag har fastnat helt. vill inte ha en alldeles för söt tårta men det ska vara suger paste på o den ska vara pampig
Usch vi står och velar mellan choklad och något annat fruktigt. Jag älskar choklad, men när jag väntade mitt första barn så spydde jag så fort jag kände chokladlukten. Det blev bättre med tiden, men men vi fundera på nr 2 och det kanske finns något litet i magen vid bröllopet så jag vet inte om vi vågar eller inte ha choklad.
Har du bakat denna tårta innan? Tänkte jag skulle försöka göra den till påsk. Vet du om bottnarna fixar att frysas utan att bli torra?