• angelasbrollopsyra

Vilka smaker har er bröllopstårta?

Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?

• Svar på tråden Vilka smaker har er bröllopstårta?
  • Mamma till 2 grabbar

Hejsan, vi ska ha portionstårtor, så varje gäst får var sin "tårtbakelse", den ska formen som ett hjärta.
    Först digestivekex sen en tunn kladdkaka, vitchokladmouse, sen passionsfruk på. Vi har mörkchokladpannacotta med jordgubbar till dessert så vi ville ju inte ha för lik tårta =) hoppas du hittar det du söker, lycka till

• angelasbrollopsyra

Vad kul och för höra allas tårtsmaker... blir ju riktigt sugen på allt! Imponeras verkligen av er som har valt att göra tårtan själv. Efter mycket googlandet och surfandet bestämde vi äntligen vår bröllopstårta i onsdags. Det blir Handgjort Stockholm som drivs av två supertrevliga tjejer. De har tydligen varit med och gjort nobeldesserten - det borde väl bara ett gott tecken? Det blir chokladsockerkaksbotten, mörk chokladmousse med mango/passionsfrukts pannacotta och vit sugarpaste. Vi kör på den pampiga stilen med våning på våning och sidenband mellan våningarna. Vi provsmakade olika kombinationer och denna kändes bäst. Det var inte för sött och det var lite spännande annorlunda smak... yummie!

• 23maj2009

Får man fråga vad era tårtor beräknas kosta?
    Jag behöver ca 50 bitar.. hur många tårtor är det?

• fryser

CAKE & DESIGN har tårtutställning nånstans i sthlm på lör om jag har förstått det rätt
    vi måste ta tag i vårat tårtletande på allvar

• Moi mokulat

Tips på vad man få tag i sånt där brudpar som är på tårtan?

• KatjaB

vi har äntligen bestämt oss för fyllning.. det blir en smördegsbotten, sockerkaksbotten, vaniljpannacotta och en mörk chokladmousse med cholkadöverdrag över. Över detta blir det cremevitt överdrag i någon form av mandel-smet (inte sugarpaste) och superfina dekorationer.
    Tänkte köpa physalis och doppa dem i choklad som lite komplement till tårtan med nåt syrligt.

• eldstad

Jag står och velar mellan chokladmousse och limemousse eller chokladmousse och hallonmousse som fyllning. Känns som att hallonmoussen är det säkra kortet men jag gillar verkligen syrligheten i limemoussen. Vi får se hur vi gör där, får tänka lite till helt enkelt

• LJochMH

Vi ska göra våran tårta själva.. vi sak göra i muffinsformar...så det blir portions bitar till alla.. det är digestivebotten, sen är det keso och sen är är det ananas och kesella på toppen ska det va vit chokladmousse... inte söt utan bara..... jätte god... :)

• KatjaB

lime låter ju riktigt gott, och inte fullt så vanligt heller

eldstad skrev 2010-03-23 18:11:24 följande:
    Jag står och velar mellan chokladmousse och limemousse eller chokladmousse och hallonmousse som fyllning. Känns som att hallonmoussen är det säkra kortet men jag gillar verkligen syrligheten i limemoussen. Vi får se hur vi gör där, får tänka lite till helt enkelt
  • pingst2010

Vi ska ha persika/passion och hallon mousse tårta.Vanlig tårtbottnar mellan och över en vit sugarpaste, hjärtformade tårtor. Dekorerade med rosa rosor och murgröna slinga i marsipan. Vi betalar 25 kr biten.

• krest

Jag kommer att ha en vit choklad med hallon tårta. Ingen klassisk med sylt med grädde och grejer. Sen kommer det runt om stå något med en text. Vet dock inte än riktigt. Och sen kommer nog tårtan att variera mellan vit och brun. Jag är vit och min blivande är brun. Då tänkte jag att det kunde vara lite roligt ;)

• machup

Jag har testgjort några tårtor, hallonmoussetårtor och oftast är det limeskal i dem, så du kan ju få två i ett där.

eldstad skrev 2010-03-23 18:11:24 följande:
  • angelasbrollopsyra

Våra tårta från Handgjort Stockholm beräkna kosta 55kr/biten. Är också ute på jakt efter ett brudpar som jag kan ha högst upp på tårtan? Dessutom är vi på jakt efter ett brudpar där bruden är mörkhårig och killen ljushårig.. någon som har sett något sådant? eller kan man måla brudparets färg till rätt nyans - någon som provat?

Svar på tråden Vilka smaker har er bröllopstårta?