• Pälsboll

Feedback på info.kort

Jag håller på fixa med inbjudningskorten nu och då ska vi skicka med lite information oxå.
    Men jag är inte så där jättebra på att formulera mej, så jag vill att ni säger vad ni tycker.
    På själva inbjudan står var, när och klädsel.

Middag
    Efter vigseln vill vi gärna att ni är med och firar med middag.
    Kuvertpris: 150kr
    Barn under 10 år äter gratis.
    I priset ingår förrätt, varmrätt, tårta, dryck till maten och kaffe.
    Därefter erbjuds dryck till
    självkostnadspris.
    Meddela oss om eventuella allergier.

Transport
    För den som inte vill köra själv kommer det finnas buss.
    Den passerar by 1, by 2, by 3, by 4 och by 5.
    Hemresa ca. kl 01.00

Övrig info
    Även små barn är välkomna.
    Det finns tillgång till tv med video, leksaker, ritpapper och rum att ställa in barnvagnar i om barnen vill sova.

Tips på boende för långväga gäster:
    www.en adress.se

Senast 1 juni vill vi veta om ni kommer, vill vara med på middagen och om ni vill åka buss.
    Hör ni inte av er antar vi att ni inte kommer.

Meddela till:
    min adress @hotmail.com

• Svar på tråden Feedback på info.kort
  • Tjorven81

Det ser bra ut, men ni kanske har nå´n önskan om ev bröllops present? Jag vet att par som gifte sig dom hade ganska många gäster och fick "bara" skålar. Om man vill försäkra sig om att man inte får flera av samma typ, kanske man ska skriva isället vad man önskar..

• Pälsboll

Jag tycker det känns lite dumt att skriva vad man önskar sej, då känns det nästan som vi kräver att folk ska ha med presenter.

• N0RA

Jag har inte varit på så många bröllop, men oj vad tacksamt när en lista finns, speciellt när man inte är jättenära paret! Hur man än vänder och vrider på det vill gästerna (oftast)ge något. Självklart kan man poängtera att det inte är något nödvändigt! En lista är dock tacksam, och vi lade upp en, för att slippa utsätta våra anhöriga för frågor och för att undvika "bara" skålar.

• Pälsboll

Hmm... då kanske vi får ta med det oxå ändå...
    Fast det kommer bli en lista på bara presentkort eftersom vi inte kommer på vad vi önskar oss, annat än dyra saker :P

• Nordiskbrud

Fast om ni tar ut kuvertavgift OCH har med en önskelista så känns det lite sniket, tycker jag. I mina ögon är kuvertavgift en present

• Sebastiána
    Nordiskbrud skrev 2010-03-08 14:12:51 följande:
    I mina ögon är kuvertavgift en present
    Samma här, men man kan ju skriva något i still med att "eftersom vi har kuveravgift vill vi inte ha några presenter" eller liknande.
  • Pälsboll

Eller så nämner jag inga presenter alls så får dom som vill ge nåt fråga vad vi önskar oss ;)

Svar på tråden Feedback på info.kort