• kenttjej

juda in sig själv

Min äldre bror som är bjuden till vårt bröllop bjöd med sin flickvän som vi aldrig har träffat, kan då lägga till att vi inte heller har träffat hans flickvän före det. Vi har mao inte så bra kontakt... Blir ju trevligt att träffa henne första gången på vårt bröllop. NOT Kommer inte hinna säga ett ord till henne under dagen då jag kommer att umgås med mina släktingar och vänner, men hon är väl givetvis glad över att få komma o äta gratis på en trevlig fest... Grrrrr.....

Vi har inte heller bjudit en av mina kompisars pojkvän, av samma anledning vi har aldrig träffat människan. En annan kompis som också är bjuden blev jätteförvånad över detta och ifrågasatte vårt beslut.

Jag förstår bara inte vad dessa människor har på vårt bröllop att göra? De känner ju inte oss, enda anledningen till att de ev skulle vilja komma är väl för att få gå på en trevlig fest o äta en trerätters middag, de kommer ju inte dit för att fira vår dag?!

• kenttjej

För att förtydliga det hela lite så har vi alltså varken träffat min brors nuvarande flickvän eller hans ex som han hade innan henne. De bor inte ihop och är inte förlovade och det är inte heller min kompis o hennes kille.

• kenttjej

Oj oj... Det var hård kritik jag fick ta emot i den här tråden, och ja jag kan väl erkänna att jag såhär i efterhand yttryckte mig onödigt klumpigt. Jag var för stunden väldigt trött på alla frågor om vilka respektive som får följa med, vilka barn som är bjudna mm. Vi börjar inse att budgeten är väldigt ansträngd och prioriterade att bjuda våra nära och kära som vi faktiskt känner framför att välja bort några vänner för att bjuda hela par där vi bara känner den ena.

I allmänhet tycker jag att par som är gifta, förlovade, sambo eller har varit ihop i flera år är en mer sammansvetsad enhet än ett par som har varit pojkvän/flickvän i ett halvår. Jag skulle aldrig tänka mig att bara bjuda den ena i ett äktenskap, ett förlovat par, ett samboförhållande eller ett mkt långvarigt förhållande.

Hade jag själv varit i ett nytt förhållande och blivit medbjuden på ett bröllop, hade jag givetvis tyckt att det var trevligt men jag tror faktiskt inte att jag hade gått.

Nu tror jag ju faktiskt inte att våra objudna gäster är några snikna gratisätare (det var mkt dåligt uttryckt av mig under inflytande av extremt dåligt humör), men jag står fortfarande fast vid min åsikt att jag inte riktigt förstår varför de så gärna skulle vilja komma på mitt bröllop? Det känns lite konstigt att det kommer vara med folk på vår fest som vi inte vet vilka de är.

Svar på tråden juda in sig själv