• danicalifornia

nån florist som har tips????

Jag ska gifta mig nästa sommar, en väldigt taight budget har vi! Har en släkting som ska binda buketterna åt oss, men vart kan man köpa blommor obundna i ängelholm trakterna??? alltså lösa blommor till billiga priser, vill ha helst lila rosor eller gröna samt lite grönt i!
    skulle vara super om nån visste!!!

• Svar på tråden nån florist som har tips????
  • bruden i skogen

Fråga i hjärnarp
    mitt i byn heter blomsteraffären och de brukar ha mycket bra priser.
    www.mittibyn.com/

• danicalifornia

nån mer som har nått förslag??

• passionsblomman

Det torde inte vara något problem at beställa precis vad du vill ha hem fårn någon och knappast heller att köpa lösa blommor. Det mest ekonomiska är isåfall att köpa hela buntarna och betona at de inte behöver bryta dem och blada/tagga av och hålla på, utan att ni gör all varuvård själva.
    Då brukar man kunna få ett lite lägre styckpris totalt sett eftersom man minskat arbetstiden för floristen.

Däremot brukar specialbeställningar göra att även floristen får högre priser från sina leverantörer. Dvs om du ska ha hem en viss ros med en viss färgton så får du vara beredd på att den kommer att ligga högre i pris än den kanske gör "till vardags" i butiken. Det är inget floristen kan styra.

Sedan är det alldeles uppenbart att den del av Sverige du bor i ligger väldigt lågt i priser jämfört med resten av landet. Jag skulle om jag var du välja utifrån vilka som verkar måna om kvalité, så det du köper håller och de inte skickar på dig gammalt skräp.

Svar på tråden nån florist som har tips????