• Fårävvör

Tornrummet Uppsala slott

Är det någon här som antingen gift sig i tornrummet på Uppsala slott, eller kanske vart på bröllop där eller bara varit där och tittat någon gång?

Vi lutar åt borgerlig vigsel och jag är nyfiken på hur det ser ut! Har försökt hitta bilder men det är ju helt hopplöst, finns en på deras hemsida, det är allt!

Någon som vet om man måste boka tid för att få se hur det ser ut, eller om det är öppet dit i samband med andra aktiviteter på slottet?

• Svar på tråden Tornrummet Uppsala slott
  • smulansson

Hej!

Min svåger och hans fru gifte sig där. Otroligt vackert men enkelt. Gästerna sitter på träbänkar och väggarna är av rött gammalt tegel. Men otroligt vackert men kandelabrar på golven m.m. Det är inte särskilt stort. Det var ca 70 gäster inbjudna och mer än så fick inte plats.

Tänk på att det är smala trappor upp och inte särskilt handikappanpassat om ni har äldre gäster osv.

• Plutten2010

Det står ju på deras hemsida att det ingår en visning av lokalen i hyran så det är väl troligt att man måste boka tid då.

Vår fotograf Kajsa Fagerström har en bild på sin hemsida från Tornsalen;
    www.kajsafagerstrom.se/images/brollop/brollop_31.jpg
    Den är inte jättebra men iaf något.

• Fårävvör

Ok tack!

Smulansson: Är det många våningar upp eller bara en bit? Ett eller ett par våningar upp skulle nog funka, men mer än så blir nog svårt... Just därför vill jag dit och kolla utan att binda upp mig på nåt. Har för mig att vissa delar av slottet kommer man åt genom cafét eller vad det var, men det kanske inte var tornrummet?

• smulansson

nej det är en smal spiraltrappa upp. Otroligt vackert om du frågar mig men det beror på vad ni är ute efter...

• Fårävvör

Ok, tack för hjälpen! Vi får nog helt enkelt pallra oss dit någon gång och se om det funkar för familjen att ta sig dit...

Svar på tråden Tornrummet Uppsala slott