• Fröken Skruttis

Svart/Vita blommor?!

Vad finns det för svart/Vita blommor?! Tänkte ha en
    svart/vit bukett....:)

• Svar på tråden Svart/Vita blommor?!
  • Yoodie

Åh, vad snyggt! Det skulle jag oxå vilja ha. Våra inbjudningskort var svart/vita och det kommer nog bli lite temat på dukning och program mm.
    Hoppas det kommer några svar från nån som vet!

• passionsblomman

Det finns Kallor och även rosor som är riktigt riktigt mörka och så nära avart man kommer. Observera att det finns rätt nya sorter, så floristerna kollar med leverantörer.
    Helt kolsvarta finns dock inte. Där är det lämpligt att jobba med torrmaterial som pärlor, grenar, fjädrar, strån, band etc.

Vita blommor finns precis hur mycket som helst. Där är det väsentliga att prata ihop sig med en florist som uppfattar vilken stil, känsla och stuk buketten ska ha. Den ska ju stämma med dig som brudoch ihop med klänningen och frisyr etc skapa en helhet.

Utifrån det och vad ni har för budget, samt vilken årstid ni gifter er tar man sedan fram förslag.

• Fröken Skruttis

Aha! Då ska jag ta och kolla upp det! Vill ju ha majoriteten vita blommor fast med lite svart i,tror att det kan vara fint då vi har svart/vitt som tema. Vi gifter oss i Augusti så hoppas att det går att fixa fram!..:)

• passionsblomman

Förresten tycker jag du kan överväga att plocka in en liten del starkt cericerosa i din bukett. Just för att bryta av och göra den till något som märks lite utöver färgtemat. Jag läste någonstans att din man inte gillar rosa, men det är ju du som ska bära buketten elelr hur? och sätter du den sedan på bordet vid middagen så blir det lite "god damn" och ett blickfång.

Svar på tråden Svart/Vita blommor?!