Inlägg från: NightElf |Visa alla inlägg
  • NightElf

Juli 2010

Oj jag var visst lite seg att hitta hit!
    Vi har hittils fått tillbaka ett av inbjudningskorten som kom fel, det andra är fortfarande spårlöst försvunnet.
    Igår berättade min sambos pappa att han fixat bil till oss som vi kan åka i till kyrkan! Vi har ju ordnat båt som vi tillsammans med gästerna tar oss till festlokalen från kyrkan med så transporten till kyrkan hade liksom glömts av lite... Appropå frisör som ni pratade om kommer "min" hem till mig och det tycker jag känns skönt för då behöver man inte flänga runt på stan utan kan ta det lite lugnare.

Grattis till jobbet Ceke!

• NightElf
    sajberpillan skrev 2010-03-14 17:15:37 följande:
    idag har vi varit och provsmakat olika tårtfyllningar...ojojoj så gott det var. Hon hade gjort små bakelser med olika fyllningar. EFter en del velande blir det en tårta av browniebotten och chokladmousse och färska hallon med vit sockerpasta över. Det var supergott med passionsfrukt istället för hallon också. Men så himla trevlig och tillmötesgående.
    Såg precis programmet "Cake boss" på Discovery Travel & Living och jösses vilka tårtor! Tänk om man kunde få en sådan! De gjorde en med vit sugarpaste och ett körsbärsträd som klättrade upp för tårtan med instuckna målade sockerblommor... Det är nästan synd att äta en så fin tårta!
  • NightElf

Nu har jag äntligen bestämt hur tårtan ska se ut! Jag har lagt upp en bild på en liknande i mitt galleri. Istället för att bara ha vita blommor på den kommer vi ha blandat vita och blå. Jag och min m2b kommer ha en egen liten och lite högre tårta som ska vara helt översållad med dessa blommor. Vi har en egen glutenfri. Har några fler allergiker bland gästerna som får samsas om en laktos- och nötfri tårta.

Jag har även hämtat min omgjorda förlovningsring och den är jättefin tillsammans med vigselringen så det känns roligt!

• NightElf

Vad skönt kärleken9! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte fått ledigt kring bröllopet!

Vad spännande med dina tärnklänningar Korallbruden! Hoppas att de är så fina som ni vill att de ska vara!

• NightElf

Och tack för länken till pusselmakeriet! Det ska vi absolut ha med i festhäftet! Jätteroligt ju

• NightElf

Nu är blommorna beställda! Det är bara 2 månader kvar nu till den 3 juli vilket känns helt ofattbart! Dels för att det fortfarande är iskallt ute men främst för att det som alltid varit så långt fram i tiden plötsligt bara ligger runt hörnet. Ska träffa min frisör/makeupartist snart också vilket ska bli väldigt kul. Har inte hunnit gå igenom alla sidor ni skrivit sedan jag var här sist så jag hoppas att det löst sig för er med kinaklänningar och annat!

• NightElf

Min M2b ska ha frack på sig

Har bokat hotellrum nu och det skiljde ett par hundralappar bara från ett vanligt rum med utsikt mot vattnet och ett med bröllopspaket så det ska vi ha. Då ställer de upp mousserande vin (som vi antagligen inte kommer dricka då mitt i natten men iallafall), exotisk frukt och choklad på rummet, sköna morgonrockar, finare frukost på rummet och sen utcheckning. Känns bra!

Nästa vecka ska jag träffa frisören, har bestämt frisyr men vet inte vad jag ska ha i håret... Ska till Paris i helgen, kanske hittar nåt kul där!? Har lagt upp två bildeer på frisyr i mitt galleri, den mörkhåriga känns verkligen som jag. Ni kanske har idéer om vad som skulle passa till den? Jag ska ha slöja vilket kan vara bra att tänka på kanske...

Kram på er, så skönt att ha ett gäng som är lika fanatiska som jag ^^

3 juli
  • NightElf
    KatjaB skrev 2010-04-27 20:49:23 följande:
      fin frisyr! vad tänkte du att du skulle ha i mer än slöja? blommor eller tiara? Själv tycker jag en sån frisyr är väldigt fin utan hårblommor och bara med slöja och kanske nån söt tiara/krona på huvudet
    Ja tiara är det jag funderat mest på, sen började jag tänka på att blomma kanske är fint men som du säger är nog tiara bäst kanske.. haha beslutsångest..
  • NightElf

Vi tänkte åka till Vietnam i höst i tre veckor, vi har önskat oss bidrag till resan i present så vi hoppas att vi kommer iväg!

3 juli
  • NightElf

En kompis till mig kommer inte alls till bröllopet för att hon och hennes sambo inte kan hitta barnvakt till hans tre barn... Jag tycker det känns jättetråkigt att inte hon kan komma själv iallfall (jag känner inte honom och har aldrig träffat barnen eftersom de bor i en annan stad). Vi ska inte ha ett helt barnfritt bröllop så de hade gärna fått följa med dessutom.

Angående slöja ska jag absolut ha det, känslan av att ta på den tillsammans med brudklänningen är verkligen speciell, då känner man sig verkligen som en brud! Men jag ska också ta av den till middagen/efter middagen.

Träffade min frisör och makeup artist igår och vi klickade jättebra, jag är väldigt nöjd och trygg. Tyvärr gjorde hon två olika sminkningar som var jättesnygga båda två så jag kan inte välja! Antingen brun/guld/brons eller lila. Jag är ju brunett och har oftast bruna skuggor annars och det är mer klassiskt men den lila sminkningen fick ögonen att riktigt "pop out". Bekymmer bekymmer.. Jag funderade innan på vad jag skulle ha i håret och nu har jag bestämt mig för att det blir blomma och eventuellt små pärlnålar.

Möhippa förväntar jag också mig! Även om vi är utspridda i världen så hoppas jag att så många som möjligt kan. Har varit på många och ska på en nu på lördag så jag hade verkligen blivit besviken om det inte blev nån. Jag håller med om att jag inte vill stå på stan och sjunga i trikåer...

3 juli
  • NightElf
    100703 M och B skrev 2010-05-12 08:05:02 följande:
    Fast det konstigaste var ju att Nightelf inte ens hade sagt att barnen inte _fick_ komma? Då är det ju helt ofattbart! Är det säkert att kompisen och hennes sambo vet om att barnen får följa med? Usch jag hade blivit jättebesviken! =(
    Ja de vet att barnen får komma så jag förstår inte alls. Vi bodde ihop under gymnasiet (gick på en skola i en annan stad) så jag räknar henne som en nära vän.

När det gäller kläderna så ska brudgummen ha frack och hans marsalk kostym. Förhoppningsvis hittar vi en slips till honom som matchar tärnans klänning så knyts det hela ihop fint.

Köpte sugarpaste idag och ska provbaka tårtan. Var ett jättebra recept i senaste Allt om mat som jag ska testa! Är det någon mer som ska baka egen tårta?

Fy vad segt för dig Sarahkka 76 med servetterna! Sånt onödigt meck och energislukeri.

3 juli
  • NightElf

Hahaha ja jag säger då det...

• NightElf

Nu har jag testbakat tårtan och med tanke på hur god mousse"smeten" var innan den ens stelnat så kan den inte bli annat än supergod! Det var inte särskilt svårt att göra den heller så nu känner jag mig rätt säker på att jag kommer kunna baka tårtorna själv. Domen kommer på söndag när vi ska bjuda svärföräldrarna på den.

3 juli
  • NightElf
    Kärleken9 skrev 2010-05-19 09:06:10 följande:
    Jo detta med bh.. Någon av er som provat nubra??? Eller silikonbh.    
    Jag ska ha en "freebra", en silikonbh som fastnar på huden så det är inga axelband eller något som kan råka synas utanför klänningen. Jag har provat den en gång och det var lite svårt att få på den rätt så jag tror jag får öva lite så jag inte får ett utbrott där på bröllopsmorgonen...

Vi har också problem med osandet, dels folk som inte fått inbjudan och så såna som inte svarar alls förrän man stöter på och frågar om de tänkt komma eller ej. Vi hade sista dan 1 maj och idag tror jag att den sista svarat. 

Imorgon ska vi ut till lokalen igen och titta på vaser, bord och köksutrustning, ska bli skoj att se den igen, har inte varit där sedan förra sommaren.

3 juli
  • NightElf

Korall: Jag beklagar verkligen det som hänt! Ta ledigt från planeringen några dagar och gör det som känns viktigt.

Kärleken9: Lite sent nu när du bestämt dig men tror du gjorde rätt val! Jag har också B-kupa!

Det var så roligt att se lokalen igen! Nu var det bara sambon och jag därute och det var en så fin försommarkväll. Vi har gjort en bordsplacering och vi kollade att den fungerade i lokalen och det gjorde den absolut. Det finns en veranda utanför som var mycket större än jag mindes vilket blir toppen! det är tak över också så man kan va ute även om det skulle regna lite.

Nu har vi köpt slips till marsalken och den visade sig passa tärnans klänning jättebra så nu behöver hon inte köpa en ny som vi tänkt. (Hon och mamma köpte en på eget bevåg som var alldeles för mörk för färgtemat egentligen men nu känner jag att jag inte orkar lägga nån energi på det mer utan huvudsaken är att de två matchar och att det iallafall är nästan rätt färg bara lite mer grönt i.) Såg på IKEAs hemsida att de har glasfat i vår färg som jag tänkte köpa och ha som tårtunderlägg, hoppas bara de är tillräckligt platta!

3 juli
Svar på tråden Juli 2010