• ANToM

"Fylla ut" vigselceremonin.. Hur?

Hej!

Nu ska jag och min sambo snart gifta oss och vi har då valt att gifta oss borgerligt. Har förstått att själva vigselceremonin inte tar så väldigt lång tid (ca 5 min) och spånar nu på hur man ska kunna fylla ut tiden lite..

Har tänkt spela två låtar som vi tycker om men det utökar ju inte tiden nämnvärt. Hur tänker ni? Har ni några tips för att få stå i rampljuset lite längre? :)

• Svar på tråden "Fylla ut" vigselceremonin.. Hur?
  • TheSecret

Vi hade bara tänkt ha en låt men funderar nu på en dikt att fylla ut det hela. Kanske att någon i min släkt kan spela något instrument? Levande musik är ju härligt.
    Det är typ det jag kan komma på att fylla ut cermonin med.

• Iselle

Ni gör ju precis vad ni vill. Det är det som är så fint med en borgelig vigsel. Vi kommer att ha ingångsmusik, 2 solosånger samt 2 sånger som alla ska vara med och sjunga. Och avsluta med utgångsmusik. Vi har en rätt pratig vigelförrättare som antagligen kommer prata lite om hur han uppfattat oss och läsa lite texter. Han brukar även sjunga några sånger men nu har vi en vän som gör det. Det beror ju lite på vigselförrättaren, men ni kan ju be honom läsa upp någon text eller så.

• fibobs

se mitt förslag hos Mrs TP
    :o)

Svar på tråden "Fylla ut" vigselceremonin.. Hur?