• Jessika81

Hur går ni in-armkrok?

Nu har jag gått och funderat på detta sen jag såg reprisen av kungabröllopet på svt häromdagen. De håller ju varann i händerna på ett mycket speciellt sätt under inmarschen i kyrkan.
    Hur gör "vanligt" folk? Armkrok? Hand i hand? Utan att hålla i sig alls?

• Svar på tråden Hur går ni in-armkrok?
  • Moirie

Hand i hand på vanligt vis. Det tyckte vår kyrkoherde att vi skulle göra.

• SnuGry

vår präst tyckte också att vi skulle hålla som vi gör när vi är ute och går, så vi kommer hålla lite fint i varandras händer, inga konstigheter :).

• Aleta

Vi gick hand i hand, men det var utomhus och inte så högtidligt.
    Tycker att det är tjusigt att gå in med händerna sådär högt.

• Yarrow

Haha, jag och min M2B går alltid som ett pensionärspar med armarna i krok när vi är ute.
    Tror inte vi gör det på vår bröllopsdag faktiskt, hand i hand tycker jag låter fint!

• Nordiskbrud

Min man ville att det skulle se lite högtidligt ut när vi gick in så vi höll varandra i händerna med händerna högt, finns bild i galleriet. På vägen ut höll vi varandra som vi alltid gör när vi går på stan tex, men just in ville han markera som högtidligt

• Jessika81

Vilket vackert bröllop Nordiskbrud!

• tomlinn

hand i hand kommer vi gå. om det inte är hemskt halt i juni eller regnar så att vi går under paraply för då blir det nog faktiskt armkrok =)

• Nordiskbrud

Tack Kan inte vara mer än nöjd för det var sagolikt!!!

• Sebastiána
    Yarrow skrev 2010-03-10 16:53:11 följande:
    Haha, jag och min M2B går alltid som ett pensionärspar med armarna i krok när vi är ute.Tror inte vi gör det på vår bröllopsdag faktiskt, hand i hand tycker jag låter fint!
    Det gör vi också och så vill vi inte gå in. Såg kungen och drottningens bröllop häromdagen på TV och tyckte att de hade lite väl hög handfattning. Kanske blir det ett mellanting.
  • Sebastiána
    Nordiskbrud skrev 2010-03-10 17:56:46 följande:
    Min man ville att det skulle se lite högtidligt ut när vi gick in så vi höll varandra i händerna med händerna högt, finns bild i galleriet. På vägen ut höll vi varandra som vi alltid gör när vi går på stan tex, men just in ville han markera som högtidligt
    Ja som ni höll handen, så vill vi göra. Kungen och drottningen hade händerna typ i öronhöjd - inte snyggt, men kanske kungligt
  • Myjoy
    Nordiskbrud skrev 2010-03-10 18:08:13 följande:
    Jisses va vackra bilder!
    Bara älskar den svartvita när du står o tittar på din man!
    Klänningen, hela bröllopet. :) Verkligen sagolikt
  • lillium

Vi hade in planerat någon "handfattning" men vi tog varandras händer på vägen ut till stranden(gifte oss i Thailand)Det kändes helt rätt och när vi tittar på korten ser det jättefint ut.

• Sebastiána
    Nordiskbrud skrev 2010-03-10 18:08:13 följande:
    Det såg sagolikt ut!
  • Soldemor

Tycker ni skall hålla så det känns bekvämt och naturligt. Har du skor som är svåra att att gå i, ta med dem om ni skall öva vigseln i kyrkan och "provgå", så vet du om du måste hålla något stadigare i maken än tänkt från början.

• lärkan
    Nordiskbrud skrev 2010-03-10 17:56:46 följande:
    Måste bara få säga att du verkligen har sagolikt vackra bilder från ditt bröllop!! Vinterbröllop är så vackra! Brudklänningen såg ut som den skimrade av snö, isprinsessa ;o)
Svar på tråden Hur går ni in-armkrok?