Kan man resa till Hurgada i början av maj? (Någon som har bott på Grand seas resort?)
Vi funderar på att åka till Hurgada i början av maj och fira vår första bröllopsdag där. Vad tror ni? Hur är vädret då?
Vi funderar på att åka till Hurgada i början av maj och fira vår första bröllopsdag där. Vad tror ni? Hur är vädret då?
Enligt VING ska det vara 32 grader på dagen, 18 grader på natten, 11 soltimmar per dag och 24 grader i vattnet. Jag var där i januari för två år sen och då var det kallare än så även om det inte kändes så kallt ändå. Kommer nog bli riktigt behagligt!
Det är väldigt skönt i Hurghada då, även om jag föredrar tidig höst när det är riktigt varmt och skönt i vattnet.
Annars är Hurghada ett väldigt trevligt ställe!
Hurgada är som bäst i april-maj, alldeles lagom varmt! Åker man senare, mot juni så är det alldeles för varmt så man knappt kan röra sig.
Har varit där och jobbat ett år och min absoluta favorittid där är våren! :)
Kul att höra Har ni några tips på vad man kan göra för rolig och vad man måste se?
Vi har funderat på Hurghada för våran bröllopsresa. Gifter oss i maj 2011.
Men för någon vecka sen fick jag höra massor av kritik mot stället. Blev riktigt lessen eftersom både jag och min sambo är jätteförtjusta i idén att åka dit och verkligen ser fram emot det. En kompis till mig hade varit där för några år sedan och sa att utav lokalbefolkningen var det endast män man såg utomhus och dom hade spottat efter henne på gatorna.
Här verkar ni dock vara positiva till stället. Har ni upplevt några problem med att åka dit? Vill fortfarande verkligen åka.
Åh tycker det är ett helt underbart ställe =) var där i februari månad för två år sedan. Underbar snorkling! Tog en tripp till pyramiderna också, lång och dryg resa på bussen men helt klart värt det! Billigt att leva där också. Mycket bra service och både trevliga och mindre trevliga människor =)Jag och en tjejkompis åkte ensamma, vilket resulterade i att hela hotellpersonalen " hade koll" på oss så vi kom hem ordentligt....haha.
Tror att man får vara inställd på att det är ett arab-land man åker till och vilken kultur de har där. Man ser framförallt män ute, för de är de som arbetar i butiker, taxi, restauranger m.m. De har en annan syn på kvinnan än vad vi här i väst har, och det är något som man får ta om man reser dit! Hurgada har dock blivit bättre med åren iochmed att det är en utpräglad turiststad!
Jag älskar egypten, men framförallt safaga och hurgada! Safaga ligger ett par mil utanför Hurgada och är vad hurgada var för ca 10 år sedan! Lite lugnare än Hurgada om man vill komma bort från "storstad".
- I Hurgada är det otroligt fin snorkling och man bör absolut åka med någon av båtarna ut till paradise island! Det finns inga speciellt vackra stränder och alla stränder tillhör något hotell, så man är rätt låst till var man får bada....men under vattet är det otroligt fint!
- Åker man till egypten bör man absolut besöka pyramiderna och Kairo!!! Även Luxor är värt ett besök med konungarnas dal och luxor templet!
- I hurgada så bör man absolut göra besök i deras parfymerier!
Tack för era svar. Och förlåt till TS om hon tycker att jag stal hennes tråd.
kmmer fortsätta min planering för en bröllopsresa Hurghada.