• icimici

Små vita blommor

Hejsan alla :)
    Nu är de så att jag har bestämt mig, tror jag, för att ha röda och rosa rosor i en droppformad bukett, men vill även ha in vita blommor av något slag, helst lite mindre än rosorna men inte för små, någon som vet några vita små blommor som skulle passa? Jag ska även ha grönt i buketten.
    Tack till er som vill och orkar svara :)

• Svar på tråden Små vita blommor
  • Malin och Joel

Liljekonvaljer kanske?

• Andelle

Tuberose är en supersöt ganska ovanlig snittblomma (iaf i Sverige vad jag förstått) som luktar fantastiskt gott (den är vanlig i parfymer) och passar jättefint till rosor.

Tillgången brukar vara god hos grossister och jag förstår verkligen inte varför den inte används mer.

Här är några exempelbilder

www.myweddingflowerideas.co.uk/wedding-bouquet/contemporary-white-wedding-bouquet-mwfie.jpg

images.marthastewart.com/images/content/pub/weddings/2008Q1/mwa103485_0108_bouqet_xl.jpg

ejfd.files.wordpress.com/2007/11/test_vertical.jpg

• passionsblomman

Men vänta nu....

...har inte du en tråd där du skriver att du bara ska ha en pytteliten bukett med ca tio blommor? Och att du är förvånad över prisuppgiften 2000 kr där du frågat?

För en droppformad bukett kräver åtminstone ett trettital rosor och är det droppe du pratat med floristen om så är priset inte alls konstigt i Stockholmsområdet.

Det finns massor av vita blommor och där ska floristen definitivt hjälpa dig, visa och ge förlag. Vit Freesia är klassiskt och vackert ihop med rosor och brukar inte vara dyra.

• icimici

tack för svar :) Liljekonvaljer kan jag tänka mig absolut, de va min pappas favorit blomma :)

Passionsblomman:
    Jo men visst är de jag, hittade ett billigare företag nu givetvis, så då kan jag få en droppformad för ungefär 1200 kronor.

när jag va till interflora visste jag inte vad jag ville ha för blommor eller något bara att jag ville ha en liten bukett. förstår du?

• icimici

åååh tuberose va superfin, varför ska den va svår att få tag på? :(

• passionsblomman

Okej, då är jag lite mer med på noterna. Jag började undra hur den där droppen egentligen skulle se ut...:-d

Glöm konvaljer om du ska hålla låg budget säger jag bara! De är underbar , men att köpa dem odlade gör att det genast drar iväg till en dyr bukett. Det är bara några korta vårveckor man får tag på svenska.

När du vill hålla en budget ska du krångla så lite som möjligt med sorter om inte alltid finns.

Jag föreslår helt klart Freesia. Det är en blomma man kan lita på att den finns och den är inte dyr. Den passar dessutom väldigt fint dels med rosor och dels i en droppform. den kompletterar rosorna i form och lyfter fram dem utan att konkurrera.
    Rosorna i sin tur lyfter Freesia och de fina knopparna kommer att vara jättevackra i formen som ska bilda droppen. Utöver det så doftar Freesia underbart.

• icimici

okej, ska kolla upp dom, ser dom inte lite vissna ut? :P eller

• icimici

nu såg jag freesia, dom va jättefina :) de blir de nog :) tack för det

Svar på tråden Små vita blommor