• Aeternum

Kan jag skriva så här?

Kom gärna med synpunkter! Har jag missat någon information? Står det för mycket? Mer information kommer finnas hemsidan, men för dem som inte läser den kanske det är lite för lite? (Kan tänka mig att det är MAX 5-6 st som inte har tillgång till internet...)

Hjärtligt välkommen
    att övervara
    vigseln
    mellan

Bruden och Brudgummen
    i ------- kyrka
    lördagen den 26 juni klockan 15.00
    Därefter bjuder vi till bröllopsfest på
    ---------------

Osa: senast 31 maj Klädsel: Kavaj
    Brudens mor Brudens far
    Tel. 070-1111111 Tel. 070-2222222

Mer information hittar ni på vår hemsida
    www.hemsidan.se

Information

Vägbeskrivning till kyrkan hittar ni på vår hemsida

Efter vigseln kommer brudparet att fotograferas & gästerna kan i lugn & ro bege sig till festplatsen för mingel & snittar. De som väljer att bo kvar på ------------- har tid att checka in på sitt rum innan brudparet anländer.

Middagen består av en jämtländsk tapasbuffé med tillhörande dryck. Efter middagen finns dryck att handla i -------------- bar.För er med allergier eller specialkost ber vi er att meddela detta så fort som möjligt för att underlätta kockens arbete

Boendeinformation

Vi rekommenderar boende på ------------------
    Paket: fredag till söndag inkl midsommarbuffé & lättare lunch innan vigsel samt brunch på söndagen pris: ?

En övernattning inkl brunch på söndagen
    Pris: ?
    För er som gärna vill komma på brunchen men inte vill övernatta är priset 90 kr

Det finns även möjlighet att ställa upp ett fåtal husvagnar på området
    Bokning av hotellrum görs direkt till -----------------
    Tel 1234-56789

• Svar på tråden Kan jag skriva så här?
  • eldstad

Jag skulle rekommendera att du skriver "Svar senast 31 maj..." istället för osa. Vissa förstår tydligen inte vad begreppet innebär utan tror att de bara ska anmäla om de inte kommer och andra tror att man bara ska anmäla om man kommer. Förvirringen kring begreppet är rätt stor och kan innebära att du måste ringa runt till alla gäster för att ingen svarar då de redan tror att de är automatiskt anmälda eller motsatsen. Men du känner dina gäster bäst och kan göra den bedömningen utifrån vad du vet om dem.

Är barn välkomna?
    Var finns eventuell önskelista, delas den ut av föräldrar vid anmälan till bröllopet eller finns den på hemsidan?
    Hur länge pågår festen?

I övrigt verkar det super!
    Lycka till!

• 1 Grevinnan

Det första låter jättebra, men all info räcker nog om ni har på hemsidan.

• Trasan99

Om man ska vara riktigt petig så är det lunch FÖRE vigseln, inte innan. Många blandar ihop dem, men något kan ske FÖRE en tidpunkt och INNAN man gör något. Förstår du? Ett av de vanligaste språkfelen idag. (Ja, jag är språklärare. )

I övrigt håller jag med om eldstads kommentar.

Annars, toppen!

• Aeternum

aha, Ok... Fast jag tänkte nog att vigseln var något man GÖR & inte en "tidpunkt" & isåfall var det väl inte helt fel???
    Men det är bra att du kommenterar för perfektionist som jag är vill jag att ALLT ska vara just perfekt & därför är det alltid bra att skriva ner, få kommentarer & sedan gå tillbaka i texten själv...

Måste man verkligen skriva hur länge festen pågår??? För det kan man väl knappast veta i förväg om man inte tex har avtalat med stället om att de stänger tex? Vi har iaf tillgång till lokalerna så länge vi är kvar, men däremot tror jag deras utskänkningstillstånd bara gäller till 02.00...

Hmmm... Barn är välkomna men det vet nog de allra flesta om, för de har jag redan talat med...

OK, då ska jag skriva svar senast istället... Fast det är för mig obegripligt att folk inte förstår

Tack för era synpunkter!
    Önskelistan kommer stå på vår hemsida, & är det någon av dem som inte har tillgång till internet som undrar får de ta det med oss personligen. (Är bara sambons föräldrar,samt våra farmödrar)

• Trasan99

Njae, tänk verb och substantiv, före ett stubstantiv (före vigseln) och innan du utför ett verb (innan ni gifter er). Typ.

• Aeternum

Ok, då förstår jag! =) Var alldeles för längesedan man gick i skolan känner jag nu...

Svar på tråden Kan jag skriva så här?