• Sebastiána

Mindre, mysigt och billigt hotell någonstans i Sverige.

Vi har inte tänkt åka på bröllopsresa samma år som vi gifter oss, däremot kanske vi stannar över en eller två nätter på något hotell någonstans i Sverige. Vi bor i Umeå men bröllopet blir i norra Skåne så det bästa är om det finns något där i närheten, men vi kan ju också ta en tur med bil söderut någon månad efter bröllopet och då kan vi köra i 5-6 timmar till något smultronställe.

På små orter kan det finnas hotell med bra standard till bra priser och det viktigaste för oss då är ju att vi är med varandra. Sedan är det aldrig fel att upptäcka nya ställen.

• Svar på tråden Mindre, mysigt och billigt hotell någonstans i Sverige.
  • HappyE

Trosa kanske? Där hr du Trosa Stadshotell, Bomans hotell och Ågården, ett fint litet hotell utan restaurang. Alla dessa ligger centralt i Trosa, nära torget resp. hamnen. Trosa är ju en väldigt mysig liten stad med caféer, bra restauranger osv.

• Nordiskbrud

Hotell Läckö i Lidköping är jättemysigt med helt fantastiska rum! Alla olika inredda men lika vackra. Vi bode där på vår bröllopsnatt
    Från Lidköping kan ni ju åka och se det mesta som finns häromkring bl.a Kinnekulle, Skara, gå i Arnsfotspår med Varnhemsklosterkyrka och kloster ruin, Skara Sommarland mm.

• heffaklump

Kolla även dtf-travel, dom verkar ha ganska bra priser. Men jag har aldrig bokat via dom eller så därför vet jag inte hur servicen är osv.

//F

• Karolina A

Detta är en tråd som jag följt även fast vi redan har bokat vår bröllopsresa. Att åka iväg över en helg är något som förgyller vardagen och om det varken är så långt eller dyrt är det ju alldeles utmärkt, och faktiskt något som blir av. Det är ju trots allt sällan man tar sig för att boka riktiga långresor utomlands (i alla fall vi). En helg på hotell el dyl i en liten stad man aldrig varit i förut kan bli hur mysig som helst!

Därför tycker jag att vi ska fortsätta att tipsa varandra om "guldkorn"!

• SofieochJamie

Kan verkligen rekomendera Hotell Maria i Helsingborg. Speciellt sviten med bubbelbadkar. Inga vanliga svit-priser heller utan väl värt det. Deras andra rum är också fina men sviten är verkligen supermysig i en skånelänga.

Svar på tråden Mindre, mysigt och billigt hotell någonstans i Sverige.