Hej!
Vi kommer att gifta oss på Nya Zeeland till hösten, jag har inte varit där innan, men det verkar som att du kan göra allt på Nya Zeeland. Hoppa bungyjump, skydiving, simma med delfiner/valsafari, åka skidor, heta källor, vandra på glaciärer, rida på stranden, sea kayaking, vandra, cykla, bada mm. Naturen verkar vara fantastisk med fina kuststräckor, mjuka gröna kullar, höga berg mm måånga filmer spelas in på Nya Zeeland just för den blandade naturen både sagan om ringen och Narnia-filmerna är gjorda där. Jag rekommenderar Lonley Planets guide över Nya Zeeland och sedan kan man slå upp de olika regionerna på nätet för att se hur naturen ser ut dit man ska.
När jag åker reser jag alltid med Kilroytravels de är otroligt duktiga och har personal som är mycket serviceminded och har varit ute och sett sig om ivärlden. ofta förknippas de kanske med resor för de under 26 eller studenter men de har bra priser för andra också. Finns både på telefon eller kontor i flera städer. STAtravels verkar också väldigt bra.