• El amor

Cypen?

Såg ett inlägg här om bröllopsresa på santorini så jag blev sugen att fråga er vad ni tycker om cypen?

• Svar på tråden Cypen?
  • Snart Andersson

ÄLLLLSKAR Cypern! Ett av de mest romantiska resmålen i Europa enligt mig! Varmt, trevliga människor o god mat. Hösten är bäst för då är det mindre turister och varmt i havet.

• El amor

Låter bra
    Inga fler som varit där?? tacksam för alla svar då varken jag eller min blivande har varit där..

• Björnisarna

Jag som skrivit inlägget om Santorini ;) Vi hade först planer på att åka till CYpern också men fick intrycket av alla runtikring att det var mer "charteraktigt" och mycke partyställe för ungdomar så då valde vi att rikta in oss mot Santorini för bröllopsresan istället. Dock så vill vi åka till cypern på "vanlig" semsetr ngngång då det verkar vara väldigt fint där :)

• Zouzou

Jag gifte mig faktiskt på Cypern (oktober), men vi var bara ett par dagar där. Vi badade mest och det var härligt, hotellet var super också. Men däremot tycker jag att det är mycket turistigt och det godaste vi åt var kebaben på ett litet snabbmatsställe vid havet- tror det säkert finns god mat men man måste veta vart man går, inte så att det finns överallt skulle jag tro. Vi bodde nära Larnaca som har ett rätt mysigt promenadstråk.

• Malmöbrud 2009

Jag har varit på Cypern i slutet av augusti 2008. Vi bodde nära Fig Tree Beach. Vattnet där är helt fantastiskt turkosblått, det är "lagom" varmt, max 34 grader och sen kröp det neråt på kvällen men jag kunde alltid ha klänning utan kofta.

Finns många fina bra hotell med schysst pool, gym osv. Jag upplevde människorna som bor där som väldigt tråkiga, inget liv i dem, men de var väldigt artiga.

Bästa maten tyckte jag var deras gyros eller pita med halloumi. Kan hålla med att det var lite väl turistigt men det är det typ överallt man åker. Jag skulle gärna vilja åka tillbaka någon gång i framtiden sen när man har spädbarn, eftersom allt var perfekt, med temperaturer, hotell och mat.

Vi åkte till Kroatien på bröllopsresa och det kan jag också rekommendera, det är lite mer pittoreskt. Vi bodde på ett fint pensionat med havsutsikt. Finns riktigt snygga lyxhotell där oxå,, kolla hotell på Makarska rivieran och kombinera med någon dag på ön Brac. Besök Dubrovnik när ni är där, det är ett måste!!

• Rufsas

Jag har varit på både Santorini och Cypern och skulle helt klart välja Cypern. Trevligare människor, fint vatten, härligt väder osv. Dessutom finns det ganska många fina hotell man kan välja mellan. Och ja, om du åker till Ayia Napa är det fulla 17-åringar en masse. Men Fig Tree Bayområdet är betydligt mer "parigt".

Hoppas att ni hittar något som passar er!

• Det stora Blå

Cypern är fint och ett året-om-resmål.
    Finast är nog Paphos-området.
    Jämfört med Santorini så kan man väl säga att det är lika "dyrt" att bo och äta där.

• El amor

Tack för alla svar! det jag har hört via ticket så är ju som "Rufsas" skrev Ayia Napa som kopplas ihop mer för partylivet och vi hade nog tänkt Fig tree bay så vi slipper alla fulla 17-åringar att det är lite turistigt gör oss inget, vi vill ha lite rärelse omkring oss på kvällarna och så.. Vi har även tittat lite på kroatsien men jag tror att vi valde bort det för att det inte var några avgångar som passade oss.. vi lär åka ganska på en gång efter bröllopet så vi hinner hem till skolstart, den minsta börjar i förskoleklass och det vill jag inte missa att vara med på.. så det lutar åt cypen och det klarblåa vattnet. Tycker trots allt att jag mest hört positivt om cypen.

Tror egentligen vi får det bra var som helst bara vi har varandra och kan njuta av sol och bad som vi båda älskar!

Men fortsätt gärna skriv om era åsikter om cypen, alltid intressant att höra vad andra tycker som varit där..

Svar på tråden Cypen?