• mica82

hjärta på tråd

Hej!

Är det någon som har koll på vad Hjärta på Tråd kostar per meter..?
    Skulle vilja ha det istället för murgröna på borden.

• Svar på tråden hjärta på tråd
  • MrsCool

hjärta på tråd säljs inte "per meter" utan säljs som krukväxt precis som murgröna. Eftersom olika florister har olika prislägen får du helt enkelt fråga vad de i den butik du har tänkt att köpa från vad de tror det kommer gå på. tänk på att hjärtan på tråd är ganska futtiga jämfört med murgröna så det ser inte så mycket ut som bordsdekoration skulle jag säga utan att ha en hysteriskt mängd. men det beror ju på vad du har mer för något:)

Om jag skulle gissa så skulle jag säga att om man tänker på att en kruka med hjärtan på tråd kanske har ca 1,5 meter tråd(mycket varierande!) så kanske 40kr per meter. Men jag kan ju bara svara för den affären jag jobbat i, alla har ju olika priser!

• mica82

tack för ditt svar mrscool! Ja du janske har rätt i att det blir lite mesigt..men jag ska ha andra dekorationer oxå. Får provduka hemma på vårt stora matsalsbord så jag får en känsla om hur det kan se ut. :)

• MrsCool

lägg gärna upp en bild på hur det blev sen i ditt galleri så man kan kolla:)

• mica82

ja det kan jag göra, men du får nog vänta ett bra tag. vi gifter oss i september så kommer nog provduka i början av augusti eller nåt

MrsCool skrev 2010-03-23 13:44:28 följande:
    lägg gärna upp en bild på hur det blev sen i ditt galleri så man kan kolla:)
  • naturtanten

tips e o köpa krukor med såna redan nu o låta dom växa till sig , då får du mer snöre för pengarna ;)

• mica82

aaaah, smart där! Problemet är bara att jag är kass vid att hålla mina blommor vid liv. Det får bli en utmaning!

naturtanten skrev 2010-03-23 15:16:24 följande:
    tips e o köpa krukor med såna redan nu o låta dom växa till sig , då får du mer snöre för pengarna ;)
  • emelie och Jonas

Hur har det gått?
    Jag är oxå inne på att ha hjärtan på tråd som dekoration..

Är inne på grönt och rosa tema så funderade på att ha små krukor med rosa dekorationsstenar och en "hjärtan på tråd" i.

Vet att det finns hjärta på tråd i plast oxå, men vet inte vad de kostar eller vart man köper dom...

• thewhytehouse

Hjärtan på tråd är en ganska enkel krukväxt att sköta. 

Den ogillar direkt solljus. Vattna på den när den är snustorr och duscha gärna lätt på bladen i samband med vattning. Den är superlätt att sköta och växer snabbt.

Satsa på att köpa en lite större hos florist eller hos någon bra blomsterhandel. Du kan klippa längder av den och den överlever i åratal.

Lycka till.

Svar på tråden hjärta på tråd