• mintursnart

Skräddarsydda kostymer

Vi köpte också ifrån dem.. Mycket bra

• mintursnart

Min åsikt var att Suitopia kostymen var betydligt bättre än Tiger, Tiger har bra passform för att vara standardkostymer, men bedrövliga tyger..

Jag har lagat min killes olika Tiger kostymer flera gånger, pga dåligt tyg då går de sönder i skrevet.

Mvh

• mintursnart

Hej Shakynose, jag håller med dig, men om man får leka djävulens advokat. Vi var i Thailand for 4 år sedan och min kille köpte skräddarsydd kostym, det tog 1 dag att få den och "skräddaren" (förmodligen inte skräddaren som tog måtten) tog mått en gång.  Är detta en skräddarsydd kostym eller är den måttsydd. Vart går gränsen? Är det antalet gånger måtten tagits som avgör att det är en skräddarsydd kostym, eller är det att det faktiskt en skräddare som sytt den specifikt efter kundens mått?

• mintursnart

Hm, jag har en damkostym ifrån Suitopia, köpte den för ca 6 månader sedan, tydligen ingenting de ofta gör men kan erbjuda om man specifikt frågar. Jag var tvungen att skicka en bild på en som jag ville ha så att de såg lite bättre vad jag menade..

Svar på tråden Skräddarsydda kostymer