• Sundance

Fotbollskunniga, fotbollsfans eller ni med fotbollsgalningar till män

Behöver hjälp! Tänkte ge min m2b en fotbollsresa i morgongåva/födelsedagspresent men är verkligen helt lost vad gäller fotboll som inte ligger inom allsvenskan. Han skulle garanterat uppskatta en match i Spanska ligan (heter den så??? Jaja, en spansk match ) lika mycket som en engelsk. Det är nog mest själva känslan eftersom han inte direkt håller på något särskilt lag. Så om jag ska ge honom en match ska det vara en som ger den där riktiga fotbollsfanskänslan.

Min fråga är nu; när ska man skicka iväg honom? Jag tänkte han skulle få gåvan någon gång mellan oktober och årsskiftet. Detta kan jag anpassa efter resan liksom. Men jag skulle som sagt behöva lite tips om när de olika ligorna går, när det spelas spännande matcher och hur tidigt man i så fall behöver boka resan. Någon som har koll? HJÄLP!

• Svar på tråden Fotbollskunniga, fotbollsfans eller ni med fotbollsgalningar till män
  • novia72

Då tycker jag att du ska skicka honom till det som kallas " El clásico" det är när Real madrid och Barcelona spelar mot varandra, det spelas i båda städer...men jag skulle nog välja Barcelona! Sådana resor med ink. biljetter finns att köpa...Lycka till!

• Sundance

Tack för tipset! Vad skulle vara motsvarande match i England? Är det typ Manchester mot Liverpool? Vet du när den spanska matchen spelas ungefär?

• Plutten2010

Stora matcher i England, skulle jag säga, är när Arsenal, Chelsea, Manchester United och Liverpool möter varandra. Det blir några kombinationer.. ; ) Arsenal och Chelsea spelar ju i London.

I Spanien är det som sagt El Clasico som är störst (säkert inte alltför lätt att hitta biljetter..) men säkert också när Real Madrid eller Barca möter t ex Sevilla.

Min m2b fyller 30 år i år och eftersom han hejar på Liverpool och jag på Arsenal tänkte jag ev köpa en resa med matchbiljett till något av deras möten i present.

• scarborough81

Ett gott råd, vissa biljetter till matcher kan bara medlemmar köpa.. Så om ni def vill se den matchen som är klassad topp match, bli medlemmar... Det är kanonsvårt att få biljetter iaf till toppmöten i Premier League.
    Om det är Liverpool, välj ett annat lag än Man U, typ något lägre rankat lag. Vi ska också se engelsk fotboll, men just för att det är svårt att få biljetter till topplagen i premier leuage, ska vi se Middlesborough på riverside stadium.

• Sundance

Tack för alla tips! Blir dock nästan mer förvirrad . Vad 17 ska jag ta? Hur blir man medlem då?

• nennesjuttioåtta

Köp en biljett till Barcelona, bara att få vara på Camp Nou är magiskt oavsett om de skulle mött ett korpenlag. Det finns flera ställen som säljer biljetter, du behöver inte vara medlem till alla matcher, tänk på att El Clasicó är DYRT att gå på, och svårt att få biljetter till.
    Samma med en engelsk match, tror jag. Det är stämningen som är speciell, det BEHÖVER inte vara topplagen som möts (fast det är ju kul om ett av lagen åtminstone är rätt stort)
    www.boxoffice.se/

• scarborough81

Ja jag tycker det är enklast att köpa biljetter direkt från lagens hemsida. beror på vilket land du vill se.
    Finns det något favorit lag, din M2B vill se. Som sagt det går ju att få till vissa, men topp matcher är riktigt svårt att få tag på biljetter.
    Jag skulle hellre köpa i england via fotbolsslagen själva än gå via en svenska sida, dels blir det billigare och man kan välja vart man vill sitta.
    Hör av dig när du vet några lag din M2B vill se, så kan jag se om jag hjälpa dig med att länka dig till rätt sidor.

• dinolisa

Vi åkte till Barcelona och köpte biljetter utanför stadion någon timme före matchstart. Det verkar som att många gör så. Dock var det när Barca mötte ett lite sämre lag, så det var ingen risk för att det skulle vara slutsålt.
    Men som nennesjuttioåtta skrev, det är stämningen som är rolig, det spelar egentligen ingen roll vilket lag de möter.

Svar på tråden Fotbollskunniga, fotbollsfans eller ni med fotbollsgalningar till män