• Fröken Skruttis

Bröllopet är uppskjutet pga sjukdom.

Jepp,där kom de!
    Svärfar har cancer och ska opereras å grejer.
    Sambon kan ju givetvis inte tänka på nåt annat och
    lusten att gifta sig i sommar har ju tyvärr klingats av helt å hållet. Vi vet inte hur det kommer att gå.
    Så vi tig beslutet igår att skjuta upp bröllopet till 2011. Känns lagom kul när allt var planerat. Men känns ändå ok...då vet man ju lite mer om hur allt kommer att gå.

Frågan är då vilket datum: 2011-08-20 eller 2011-11-11?

• Svar på tråden Bröllopet är uppskjutet pga sjukdom.
  • miaik

Fy vad jobbigt!
    Min svärmor fick sin cancerdiagnos för någon månad sedan, men vi planerar att genomföra bröllopet iaf... Men det finns ju ett litet hot om att det blir inställt om hon inte svarar på behandlingen.

Jag skulle välja 2011-11-11, men vet inte om jag skulle orka vänta så länge om jag planerat allt redan.

• Martinaa

Usch va tråkigt! Hoppas din svärfar tillfrisknar fort!

Augusti tycker jag är en mycket trevligare månad än oftast dystra och mörka november så jag hade valt augusti! :)

• Fröken Skruttis

Låter kanske lite fjuttigt att tänka på datum redan nu,men det får mig att fokusera på lite kul i allt elände. Dessutom,vill man ha en bra lokal här i Göteborg måste man vara ute i god tid.

Tack alla!

• Dejli

Är det en allvarlig diagnos (det är det ju alltid, men det finns ju grader om du förstår...) Eller det kanske ni inte vet ordentligt än?

Min tanke, om det är så att han får/fått en dålig diagnos, är att det kanske är bättre att köra på ändå... För att inte riskera att han inte får vara med om ert bröllop. Nu menar jag absolut inte att måla fan på väggen, men om inte annat kan det ju vara något roligt att se fram emot och planera för när det känns tufft?

Har ni pratat med svärfar? Det kan ju hända att han har åsikter också, och han kanske vill att ni har det ändå.

• camasa

jag planerar vårat bröllop till 2011-11-11

beklagar det som hänt svärfar

• Fröken Skruttis

Vi har pratat med han och har kommit fram till att vänta lite.
    Förhoppningsvis så kommer han att överleva,men har en massa behandlingar och operationer framför sig. Prognosen är relativt god. Men vi känner inte för att ha bröllopet om han ska vara dålig och inte komma alls. Då väntar vi hellre och ser vad som händer. Tänkte slå till med en rejäl fest när han blir frisk ist!..:)

• Dejli

Jag förstår, och om prognosen ser okej ut så kanske det är värt att vänta lite. I värsta fall får man ändra planerna längs vägen om man vill anpassa sig efter honom.

Jag håller nog isf med om att augusti är en trevligare tid på året än november.

• Niini

Jag skulle välja 20 augusti eftersom jag är så otroligt allergisk mot dessa 9.9.9, 11.11.11 o.s.v...

• Snuffisen

Utgå från om ni vill ha sommar eller vinterbröllop!

Hoppas verkligen att svärfar blir bra och får dela er stora dag tillsammans med er!

Svar på tråden Bröllopet är uppskjutet pga sjukdom.