Löften
kommer ni att ha de vanliga hederliga löfterna: i nöd och lust, och så vidare, eller är det någon som har andra ideer?
kommer ni att ha de vanliga hederliga löfterna: i nöd och lust, och så vidare, eller är det någon som har andra ideer?
Så här låter våra löften:
X ? jag älskar dig!
Vigselförrättaren läser före och X efter:
Jag vill dela mitt liv med dig
Med min kärlek vill jag hedra dig
För alltid vill jag vara vid din sida
Allt vad jag är ger jag till dig
Och allt det jag har vill jag dela med dig
Ah. Har ni hittat på det själv eller är det tagit någonstans ifrån?
Hur som helst, fint. =)
Mina löften är kommer vara egen skriva, man är ju poet.
Eller för att underlätta för min karl så kan vi alltid säga Jag älskar dig på svenska som våra löften.
Jag har för avsikt att skriva eget löfte... typ. Det låter konstigt
Jag vill gärna ha egna löften och kunde jag få min älskade att säga precis det där jag vill höra så skulle jag utan tvekan låta honom skriva sitt löfte själv men jag antar att vi kommer utgå från en gemensam grund men lämna några rader för personlig touch. Han är ju inte den bäste poeten min m2b. Fick ett kort till en blommor en gång där det stod "Här får du lite mer grönsaker"... lika kul som vigsellöfte? Nej, inte direkt.
Vi kör helt egna. Har ingen aning om vad han kommer säga. Jag råkade försäga mig litegrann häromdagen men inte massor.
Min far brukar säga här får du blommor och ge mig god korv....
Och de brukar vara inslagna som en blomsterbukett.
haha, den var bra =)
Ja, jag tyckte det var lite lagom.
Det är nog någon som hittat på det alldeles själv, för lite av våran ceremoni är "snodd" .
Ja, jag tyckte det var lite lagom.
Det är nog någon som hittat på det alldeles själv, för lite av våran ceremoni är "snodd" .
Vi hittade på egna (borgerlig vigsel, så då finns det ju inga begränsningar).
Jag var väldigt ambitiös och hade skrivit klart mitt redan två månader innan vigseln. Min man skrev sitt på förmiddagen samma dag som vigseln.
Resultatet?
Inga problem för hans del som hade allt färskt i minnet, men jag som hade koll på allt (trodde jag) hade glömt den lilla detaljen att lära mig det jag hade skrivit, eller att ens komma ihåg att det fanns förrän trettio sekunder innan vi skulle gå in, så jag fick improvisera.
Vi ska inte ha några löften, vi nöjer oss med den längre borgerliga ceremonin.
För några år sedan var jag tärna på ett bröllop där brudparet skulle ha personliga löften. Båda hade svårt att komma på något och hade till slut valt något de hittade på nätet. För att vara säker på att de var ungefär lika långa, ungefär samma stil och inte exakt likadana (eftersom båda hade tagit dem från nätet) fick jag kontrolläsa dem före bröllopet. Då kunde båda lita på att det inte skulle bli pinsamt vid ceremonin utan att ha hört den andres löften. Enkel och smidig lösning!