28 augusti 2010 del två
Åhh, här hoppar jag såklart in!! Vi gifter oss oxå den 28 augusti.
Åhh, här hoppar jag såklart in!! Vi gifter oss oxå den 28 augusti.
Ikväll ska jag till vår bröllopsbutik och prova klänning, det ska bli sååå spännande!! Hoppas att jag hittar en som känns bra, men jag funderar iofs lite på att beställa från Kina, men jag vet inte hur lång tid det tar och jag har lite kilon att gå ner först..
Det här skrev jag i en annan tråd, så jag slänger in det här oxå, för att få lite respons och kanske hjälp!
Vi har ett dilemma, eller vi kanske ska kalla det bestlutsångest!
Vi velar mellan två kyrkor och två festlokaler och alternativen för oss ser ut så här:
Kyrka 1 + Festlokal 1 (Kyrkan i vår hemförsamling + en lokal ca 30 minuter bort)
Kyrka 2 + Festlokal 1 (Kyrkan vid sjön där jag mer eller mindre spenderat alla mina somrar sen jag var bebis + samma lokal, men blir då kanske 45-50 min bort)
Kyrka 2 + Festlokal 2 (Samma kyrka som ovan + en lokal bara 5 min från den kyrkan, men längre avstånd till där vi bor)
Alt. 2 & 3 kommer troligtvis göra att folk som inte är bjudna på bröllopet men ändå vill komma och titta i kyrkan, inte kommer att göra det, pga avståndet och det tycker jag är lite trist..
Det smidigaste hade varit alt. 1, men kyrkan vid sjön lockar mycket dels för att båda våra döttrar är döpta i vatten från sjön, så det blir en fin koppling!
lyckan ler skrev 2010-04-04 20:26:48 följande:
Hur går det här inne??
Jag har iaf bestämt att jag ska sy upp min klänning hos en lokal sömmerska. Hon tar 3500 kr för min drömklänning och jag lägger gärna de 1500 kr mer, jämfört med Kina, för att kunna gå in och titta på den när jag vill och lätt få kontakt om det skulle vara något. Känns riktigt bra att äntligen ha det ur världen!
Ikväll ska jag bestämma hur texten till våra inbjudningar ska vara och även skriva informationsbladet klart, sen ska jag köpa allt material i veckan och göra klart och skicka ut inbjudningarna!
Ska även ringa wärdshuset som vi ska bo på på bröllopsnatten för att boka rum imorrn.
Det andra börjar jag känna mig lite smått stressad med.. Måste gå och kolla upp med blommor. Jag har ingen aning om vad det kostar.. Vad brukar en interflorabutik ta för en brudbukett, inget jätteavancerat, nån som vet?
Ett tips är ledmotivet ur Forrest Gump, "Feather Theme". Den är underbar tycker jag och den skulle jag mycket gärna ha som utgångsmarsch!
Här står det still litegrann.. Jag har ingen ork just nu och känner att vi måste fokusera på husbygget lite.. Borde iofs beställa tårta och boka övernattning. Kanske skulle ta tag i det i veckan.
Denna tråden kommer stängas inom kort, så om den ska leva vidare får någon starta en ny!