Inlägg från: EnilemmE |Visa alla inlägg
  • EnilemmE

28 augusti 2010 del två

Åhh, här hoppar jag såklart in!! Vi gifter oss oxå den 28 augusti.

• EnilemmE

Ikväll ska jag till vår bröllopsbutik och prova klänning, det ska bli sååå spännande!! Hoppas att jag hittar en som känns bra, men jag funderar iofs lite på att beställa från Kina, men jag vet inte hur lång tid det tar och jag har lite kilon att gå ner först..

Det här skrev jag i en annan tråd, så jag slänger in det här oxå, för att få lite respons och kanske hjälp!

Vi har ett dilemma, eller vi kanske ska kalla det bestlutsångest!
    Vi velar mellan två kyrkor och två festlokaler och alternativen för oss ser ut så här:
    Kyrka 1 + Festlokal 1 (Kyrkan i vår hemförsamling + en lokal ca 30 minuter bort)
    Kyrka 2 + Festlokal 1 (Kyrkan vid sjön där jag mer eller mindre spenderat alla mina somrar sen jag var bebis + samma lokal, men blir då kanske 45-50 min bort)
    Kyrka 2 + Festlokal 2 (Samma kyrka som ovan + en lokal bara 5 min från den kyrkan, men längre avstånd till där vi bor)

Alt. 2 & 3 kommer troligtvis göra att folk som inte är bjudna på bröllopet men ändå vill komma och titta i kyrkan, inte kommer att göra det, pga avståndet och det tycker jag är lite trist..
    Det smidigaste hade varit alt. 1, men kyrkan vid sjön lockar mycket dels för att båda våra döttrar är döpta i vatten från sjön, så det blir en fin koppling!

• EnilemmE
    0Maria0 skrev 2010-03-25 22:02:45 följande:
    EnilemmeE - kör på kyrkan som känns bäst i hjärtat; den ni kommer att tänka tillbaka på om tio år och säga "vilket bra val vi gjorde, vilken tur att vi valde just så här"... Typ... Lokalen - vilken är mest praktisk - vad ska ni göra mellan vigsel och fest, fotas kanske? Hinner ni det om det sedan är lång transport bort? Eller blir det lagom tid med den tid ni väljer i kyrkan med lite längre transport - eftermiddagsvigsel och sedan lagom tid till mingel och middag? Pratade med en kollega idag om hennes bröllop - hon och hennes make hade själva kört från kyrkan till festlokalen och skickat gästerna på buss. Hon sa att stunden de hade i bilen för sig själva efter vigseln var guld värd!
    Vigseln är kl. 16 och vi kommer troligtvis att fotas innan, så det finns gott om tid för mingel mellan vigsel & fest. Vi kommer att åka bil mellan kyrka & lokal, oavsett vilken kyrka/lokal vi väljer. Om vi väljer kyrka 1 & lokal 1, kommer gästerna bara att åka buss till och från lokalen, men väljer vi kyrka 2 & lokal 2, så måste vi både ha buss till kyrkan och till och från lokalen (dock bara 5 min från kyrkan).
    Åhh, om jag bara kunde bestämma mig..
    Det jag tänker mest på är att det kanske inte kommer lika många "oinbjudna" och tittar i kyrkan om vi väljer kyrka 2.. Även att det ska bli för tomt i kyrka 1, då den sväljer över 300 pers och vi har ca 50-60 bjudna gäster..
  • EnilemmE

lyckan ler skrev 2010-04-04 20:26:48 följande:

Vi har bytt datum, så jag lämnar tråden! Lycka till allihopa!
    Lycka till ni oxå, när det än blir!
  • EnilemmE
    Steinhammersfru skrev 2010-04-04 21:47:41 följande:
    Jag hänger på här. Vi gifter oss också 28/8 2010. Var iväg idag och kollade in där vi ska ha festen och vigselplatsen som ligger intill. Så mycker verkligare allt kändes då. Är det någon mer än jag som inte köpt/beställt sin klänning än? Börjar känna mig lite stressad för det men jag kämpar med vikten så jag kan inte köpa någon än för då kommer den vara för stor. Så jag kommer beställa klänning (fr Kina) i maj först. Hoppas det inte ska vara några problem.
    Jag har inte heller köpt/beställt klänning, men jag kommer att beställa, troligtvis från Kina, någongång under april, annars kommer jag bara vara nervös över att den inte ska bli klar/komma fram i tid. Jag kämpar oxå mot några kilon, men jag hoppas kunna justera klänningen så den sitter bra i augusti iaf, för såå mycket borde kilona inte göra på mig.. Eller så beställer jag någon cm för liten, så får jag verkligen nåt att kämpa för!!
  • EnilemmE
    Steinhammersfru skrev 2010-04-05 10:45:43 följande:
    Jag ska också beställa min klänning från Kina. Jag kontaktade Landy Bridal och frågade när jag senast kunde beställa om jag gifter mig i slutet av juli (för att försäkra mig om att den verkligen kommer fram i tid) och då svarade dom att i maj bör jag beställa senast. Så jag kände mig lite lugnare då. Så i maj beställer jag. Var ska du beställa din klänning ifrån EnilemmE?Idag ska jag lägga våra inbjudningar på brevlådan :D
    Jag har oxå tänkt att beställa från Landy, så det låter ju bra med maj då! Det blir nog att jag beställer i slutet av april iaf, för jag vill ju gärna ha hem den så fort som möjligt! Jag kommer ändå att få justera den hos en sömmerska här i Sverige, så beställer jag efter mina mått nu, så behöver jag troligtvis inte ta in så hemskt mycket. Ska försöka gå ner iaf 5 kg, men helst mer.
  • EnilemmE

Hur går det här inne??
    Jag har iaf bestämt att jag ska sy upp min klänning hos en lokal sömmerska. Hon tar 3500 kr för min drömklänning och jag lägger gärna de 1500 kr mer, jämfört med Kina, för att kunna gå in och titta på den när jag vill och lätt få kontakt om det skulle vara något. Känns riktigt bra att äntligen ha det ur världen!
    Ikväll ska jag bestämma hur texten till våra inbjudningar ska vara och även skriva informationsbladet klart, sen ska jag köpa allt material i veckan och göra klart och skicka ut inbjudningarna!
    Ska även ringa wärdshuset som vi ska bo på på bröllopsnatten för att boka rum imorrn.

• EnilemmE
    Mirelle skrev 2010-05-05 17:49:55 följande:
    Nu är inbjudningskorten skickade! Äntligen efter allt slit att får ihop dem. Ska snart beställa tärnklänningar och näbbklänning. Bara min systerdotter kan bestämma sig för en klänning : ) Känns som att tiden springer iväg nu! Fortfarande massor av detaljer att fixa innan jag kan känna mig lugn. Fast det kanske inte händer förrän efteråt ha ha ha. Ja ja hur går det för er andra då?
    Jag har gjort lite mer än hälften av våra inbjudningar, men materialet tog slut i butiken, så jag fick beställa hem mer. De ringde iofs innan och sa att det hade kommit, så imorrn åker jag in och köper det sista, sen hoppas jag kunna göra klart inbjudningarna, så de ligger på lådan senast söndag, så våra gäster har dem på måndag! De är redan försenade, för min plan var att vara klar med dem i mitten av april, men vi har redan påannonserat bröllopet med "save-the-date"-magneter, så gästerna har för hoppningsvis redan bokat in den 28/8!

Det andra börjar jag känna mig lite smått stressad med.. Måste gå och kolla upp med blommor. Jag har ingen aning om vad det kostar.. Vad brukar en interflorabutik ta för en brudbukett, inget jätteavancerat, nån som vet?

• EnilemmE
    Mirelle skrev 2010-05-06 11:55:18 följande:
    Jag har inte heller köpt massor av grejer till dekoration. Vet precis vad jag vill ha men inte beställt det än. Jag håller på att klura på sånger i kyrkan. Kan inte bestämma mig för vad vi ska gå in till. Vad ska ni ha?
    Vi kommer troligtvis att gå in till Mendelssohns bröllopsmarsch, den känns mest bröllop för mig!
  • EnilemmE
    fryser skrev 2010-05-07 09:54:31 följande:
    ja men ska man inte ha nån låt i kyrkan po nån låt att gå ut till? det är där vi har fastnat;-(
    Det har vi inte heller bestämt, för vi vet inte än om vi får ha vad vi vill för prästen..

Ett tips är ledmotivet ur Forrest Gump, "Feather Theme". Den är underbar tycker jag och den skulle jag mycket gärna ha som utgångsmarsch!

• EnilemmE

Här står det still litegrann.. Jag har ingen ork just nu och känner att vi måste fokusera på husbygget lite.. Borde iofs beställa tårta och boka övernattning. Kanske skulle ta tag i det i veckan.

• EnilemmE
    Brallis2010 skrev 2010-06-16 13:15:01 följande:
    Hej alla brudar!Här har ni en till som gifter sig 28 augusti 2010.Jag håller med om att det kändes konstigt att se inbjudningskorten som handlade om oss.Hur blir det för er alla ska ni tjejer bara ha vigselring eller ska er m2b även ha en vigselring.Vi har kollat på en ring men inte bestämmt oss än om min m2b ska en vigselring eller inte.Det blir ju vanligare och vanligare att båda har både förlovningsring och vigselring.
    Min BM ska oxå ha en vigselring, en liknande den jag ska ha, fast utan stenar.
  • EnilemmE

Denna tråden kommer stängas inom kort, så om den ska leva vidare får någon starta en ny!

Svar på tråden 28 augusti 2010 del två