• Mirelle

28 augusti 2010 del två

Jag tycker vi fortsätter den här tråden : ) Så spännande och roligt att få höra hur det går för er.

• Svar på tråden 28 augusti 2010 del två
  • fryser

lyckan ler.. är såå nyfiken.. hur lyckades ni me dett bröllop på 8 + er.. skulle vi ha gift oss utan närmaste närmaste släkt eller barndomsvänner så hade vi fått äta upp dte resten av våra liv

• 0Maria0

Ytterligare en som har 28 aug att se fram emot!

Vi har hunnit med rätt mycket redan - lokal (för vigsel, fest och övernattning) är bokad, catering bokad, tårta bokad, klänning köpt, skor, bh och slöja köpt, vigselring beställd, fotograf preliminärbokad, inbjudningskorten i kuvert, adresserade och klara, vigselprogram påbörjat, festprogram påbörjat...tja, känns som att läget är under kontroll!
    Sambon har lovat att han ska ha fixat sin outfit till innan slutet av april, vi får se hur det går med det...

• lyckan ler

fryser: vi har inte så stora familjer. Så det är hans föräldrar, min mamma (min pappa lever tyvärr inte längre), hans syster med man och dotter, min bror (singel) och min farmor (den enda som fortfarande är i livet av den generationen). Jag skulle kunna tänka mig några nära vänner också, men har svårt att välja, så därför avstår vi helt från att bjuda vänner. Vi tänker att det är ju ändå VÅR dag och då ska vi kunna bestämma vilka vi kan bjuda utan att få skit för det sen. Men jag förstår vad du menar. Vi har ju varit på flera bröllop inom vänskapskretsen, så kommer säkert att få höra det vid några tillfällen, att vi inte bjuder tillbaka. Men det struntar jag i faktiskt. Tror också att vännerna förstår och är med på att det är vårt beslut.

Maria: oj, jag du tycks verkligen ha läget under kontroll!

Har ni gjort egna inbjudningskort, eller beställt färdiga från tryckeri?

• EnilemmE

Åhh, här hoppar jag såklart in!! Vi gifter oss oxå den 28 augusti.

• fryser

ja vad långt de flesta av er har kommit härligt.

lyckan ler.. aha då förstår jag...bara ni är nöjda så.. dte är inte många som har så små bröllop o dte är kul att det är såå stor variation, o så är det ju ändå lika mycket planering bakom.. tror inte det spelar roll om man är eller .. man har att göra ändå

• fibobs

Vi har en liten ceremoni den 28/8. Bara 4 st på vigseln och 25st på festen, som hålls hemma i trädgården.
    Nu ska jag in och prova min klänning, som är klar :o)
    Håll tummen att den sitter bra!!

• fryser

fibobs.. håller tummarna.. har du beställt via nätet eller från butik?

• EnilemmE

Ikväll ska jag till vår bröllopsbutik och prova klänning, det ska bli sååå spännande!! Hoppas att jag hittar en som känns bra, men jag funderar iofs lite på att beställa från Kina, men jag vet inte hur lång tid det tar och jag har lite kilon att gå ner först..

Det här skrev jag i en annan tråd, så jag slänger in det här oxå, för att få lite respons och kanske hjälp!

Vi har ett dilemma, eller vi kanske ska kalla det bestlutsångest!
    Vi velar mellan två kyrkor och två festlokaler och alternativen för oss ser ut så här:
    Kyrka 1 + Festlokal 1 (Kyrkan i vår hemförsamling + en lokal ca 30 minuter bort)
    Kyrka 2 + Festlokal 1 (Kyrkan vid sjön där jag mer eller mindre spenderat alla mina somrar sen jag var bebis + samma lokal, men blir då kanske 45-50 min bort)
    Kyrka 2 + Festlokal 2 (Samma kyrka som ovan + en lokal bara 5 min från den kyrkan, men längre avstånd till där vi bor)

Alt. 2 & 3 kommer troligtvis göra att folk som inte är bjudna på bröllopet men ändå vill komma och titta i kyrkan, inte kommer att göra det, pga avståndet och det tycker jag är lite trist..
    Det smidigaste hade varit alt. 1, men kyrkan vid sjön lockar mycket dels för att båda våra döttrar är döpta i vatten från sjön, så det blir en fin koppling!

Svar på tråden 28 augusti 2010 del två