• ganskasnartfaktisk

Tips för stressade brudar: Låt vänner svara på facebook!

Hej!
    Jag har läst om många som inte fått svar i rimlig tid av bjudna gäster, skulle bli tokig om mina gäster väntade till dagen innan osa, eller ännu värre glömmer att svara.

Mitt egentliga problem var att jag inte ville höra av mig till folk innan de hade svarat :) Så om folk skulle vänta länge med att svara så skulle det bli väldigt konstigt.

Vi skickade ut inbjudan med posten relativt sent (8 veckor innan bröllopet). Så för att få svar kvickt och lätt så startade jag ett event på facebook några dagar efter att mina vänner fått inbjudan i brevlådan. Ett event som mina inbjudna vänner kunde se som hette "OSA till bröllopsfesten. Där skrev jag att förutom att säga om de kommer eller inte kunde de ställa frågor osv. ALLA hade svarat inom en vecka! Så himla bra! Dessutom såg ju alla vad de andra frågat så om de undrade samma sak så fick de svar. Dessutom kunde mina kompisar se vilka andra som var bjudna så att det inte blir några pinsamheter. Dessutom är jag ganska säker på att tjejen som ordnade möhippan var tacksam då hon kunde se vilka kompisar hon skulle bjuda utan att fråga mig :)

Jag skulle aldrig få för mig att BARA använda mig av en facebookinbjudan men nu fick ju mina vänner en inbjudan på posten med. Dessutom hade jag blivit knäpp om alla inbjudna skulle ringa. Det räckte med att släkten ringde (fick skavsår på örat till slut, haha)

Bara ett tips för brudar som inte har tid att prata med alla i telefon/vill ha svar snabbt.

• Svar på tråden Tips för stressade brudar: Låt vänner svara på facebook!
  • Sebastiána

Tack för tipset! Vi hade nog tänkt att mina föräldrar skulle ta emot anmälningarna och se är inte alls hemma vad gäller facebook, men det kanske vi kan sköta.

• Andelle

Vi har oxå startat ett event på Facebook, mycket praktiskt. Tyvärr finns ju inte gamla mormor eller ens min 60-årige far på FB, tänk va skönt om alla kunde svara där.

• ganskasnartfaktisk
    Andelle skrev 2010-03-21 11:41:25 följande:
    Vi har oxå startat ett event på Facebook, mycket praktiskt. Tyvärr finns ju inte gamla mormor eller ens min 60-årige far på FB, tänk va skönt om alla kunde svara där.
    Jo, visst hade det? Men jag tror att mormor och farmor gärna vill ringa :) Min farfar har faktiskt fb :)
Svar på tråden Tips för stressade brudar: Låt vänner svara på facebook!