• Kiaa

Blomsterbåge - vart köper man?

Vi ska ha ett utomhusbröllop.
    Under vigseln ska vi stå under en blomsterbåge (som vi dekorerar själva). Blomsterbgden måste vara minst 2,10 m hög (min sambo är 1,97) och kanske 1,5m bred. Efter bröllopet ska vi ta ut den i trädgården och låta klängrosorna växa på den. Men den stora frågan är - vart kan man köpa en sånn blomsterbåge???
    Någon som har ett förslag? På nätet eller i butik (vi bor i Göteborg).

• Svar på tråden Blomsterbåge - vart köper man?
  • Trasan99

Kolla BlomsterLandet, jag vet att butiken i Partille har haft en del trädgårdsmöbler av den vackrare sorten, typ i rostig metall. Jag får en känsla av att de skulle kunna ha något i den stilen...

• Flotten

Rosenbåge, som det oftast heter köper du i vilken trädgårdsbutik/plantshop/trädgårdsmästeri/ som helst. Eftersom att det varit högsta mode i trädgårdarna i Sverige i ett tiotal år så har ALLA butiker sådana hemma eller tar kvickt hem precis den du vill ha.
    Jem o fix, Bauhaus, Biltema! osv hör också till dem som har. Kvaliteten o priset är det enda som skiljer.

• Kiaa

Tack för svaren - får väl åka runt och kolla på lite olika ställen helt enkelt, och se om jag hittar nån som verkar stabil och har rätt mått.

• Vinröd

Blomsterlandet på Backaplan har också en ärebåge som man kan hyra mot en mindre penning.

Svar på tråden Blomsterbåge - vart köper man?