Placeringskort
Någon som har bra tips på hur man kan utforma placeringskort. Vi gifter oss i maj så det får gärna vara vår-tema eller ljusgrönt i kortet.
Någon som har bra tips på hur man kan utforma placeringskort. Vi gifter oss i maj så det får gärna vara vår-tema eller ljusgrönt i kortet.
Vi ska ha hjärtan som man sätter på vinglasen.
Först tänkte jag klippa hjärtat i ett lite mörkare grönt papper. Sen tänkte jag ta ett ljusare grönt och klippa det hjärtat lite mindre och fästa på, så det blir som en kant. :)
Jag kommer göra små etiketter i papper som jag trär ett band igenom i ena kortsidan sedan sätter jag det runt en hoprullad servett. Vi har vitt-svart-rött som färgtema så servetten ska antagligen vara svart, etiketten röd och bandet vitt. Men man kan ju ändra och byta lite som man vill. Eventuellt kommer jag göra lite som jensol ovan med etiketten i två lager papper ovanpå varandra så att det blir som en liten bård.
Jag tycker du ska göra grön bakgrundspapper och sen över det så det blir en ram ett vitt med namn på i skrivstil.
Sen lägger du kortet i vinglaset som en eller på vinglaset. eller så gör du ett hål och binder runt foten på glaset med sån här nav tråd tror jag.
jag använder terrakottakrukor som jag har målat, men det är jag det :)
puffapuff
Jag virkar små hjärtan som jag kommer sätta en liten knapp med gästens namn på. Det tar lite tid men det kommer bli fint :)
Jag funderar på att utforma varje festprogram till ett placeringskort.. Typ Välkommen till vår bröllopsfest NAMN
Panduro hobby har hjärtan i stål man sätter på glas sen gör man vanliga 2*5-6cms kort och sätter fast.
Jag köpte färdig 2*5-6cm kort som jag ska klistra på "I love you" papper på och sen har limegrönt pappaer över med namnet på (försöka få 3:d känsla med små häftkuddar) coh sen på sidan ska jag trä pärlor och ett silverhjärtan med silvertråd runt om...Svårt att förklara
Jag har gjort placeringshållare av "cernitlera" från Panduro, en pepparkaksform av ett hjärta (ca 4 cm) och gjorde en skåra i hjärtat innan jag brände dem i ugnen. Sen målade jag dem med guldfärg! Hepp, färdigt...jag tror jag har nån prototyp ( liten) i galleriet