• Getivia82

Tillbaka från skatten?

Är det någon som fått reda på sitt skattebesked än? Betala eller få tillbaka, det är frågan...

Hoppas man får tillbaka...så det drygar ut bröllopskassan :)

• Svar på tråden Tillbaka från skatten?
  • Mia 77

from igår kan man logga in på skatteverket med sin e-leg och se hur prognosen ser ut

• Getivia82

Jaha, vart ska man gå in på då? Var inne igår men tyckte inte mig se något då.

• heffaklump
    Getivia82 skrev 2010-03-23 07:33:34 följande:
    Jaha, vart ska man gå in på då? Var inne igår men tyckte inte mig se något då.
    Du väljer inkomstdeklaration 1 och loggar in. nu kommer du in på huvudsidan då väljer du skatteuträkning och trycket nästa och nästa tills du kommer till "skatteuträkning (3/3)" längst ner på den sidan finns hur mycket du får tillbaka, ev är skyldig.

Du kan även göra ändringar under "ändra", spara dom och se vad resultatet blir om du tex har resor att göra avdrag för eller om det är nåt annat som ska ändras.
    Då ändrar du bara, sparar och går tillbaka till skatteuträkning så blir det ett nytt resultat.

Det du sedan ändrat till går fort att återställa om det skulle va så att det blev knasigt.

Hoppas de va till nån hjälp!

//Frida
  • KatjaB

har bara sett sambons än så länge, han skulle få tillbaka najs! blir ju en slant mindre att spara till bröllopet

• danicalifornia

är det nån som vet hur man kan kolla det om man inte har e-leg???

• Mia 77
    danicalifornia skrev 2010-03-23 08:13:54 följande:
    är det nån som vet hur man kan kolla det om man inte har e-leg???
    Har man inte e-leg kan man tyvärr inte se det utan får hålla sig till tåls tills lappen kommer i brevlådan
  • ActDontTalk

jag fick tillbaka på skatten! även om det var en ganska liten summa så blev jag otroligt lättad, eftersom att jag fick restskatt på femtusen förra året. sambon fick också tillbaka. :)

• oslobrud

13000! Ja, ni såg rätt! 3 nollor! wohoooo!

• WonderfulWord

vi fick tillsammnans 10500 det e jag supernöjd med har inte räknat med något så blir man gladare:)

• Mörk Ängel

Jag får också tillbaka, var helt säker på att jag skulle få betala! Tacka vet jag moderaterna, utan dem hade jag fått betala tillbaka 2000. :S

Svar på tråden Tillbaka från skatten?