• Hemligt2010

Praliner?

Någon som kan tipsa om var vi kan köpa praliner som vi ska ge som favors till gästerna? Jag har hittat fantastiska jordgubbshjärtan på Ryfors men de svarar inte på min förfrågan. Någon som har bra tips; gärna så vi kan handla på webben.

• Svar på tråden Praliner?
  • MaddeåMats

Åre chokladfabrik gör underbart goda praliner! Massor av olika att välja på.
    Själv kommer vi dock att lägga Marabou hjärtan i våra askar tillsammns med M&M, då det var den chokladen jag fick när min M2B friade samt att det står M&M i våra ringar

• Sebastiána

OK, synd. Jag har bara tips för Malmö och Lund.

• Sebastiána

...jag vet inte om Peter Beijer finns i Göteborg. Supergoda praliner annars!

• MadeleineA

Jag köpte Anton Berg cholklad ägg i rosa/grönt på ö&b för 100kr kg finns även på ikea tror jag. God choklad som passade vårat färg tema :) Varje gäst får ca 50g i cellofan påsar.

• Kattpoet

Saluhallen har ju kanon goda praliner!

• Aleta

Göteborg!
    Då har du massor av gott att välja bland! GRATTIS!

Jag är själv utbildad chocolatier och har provsmakat en hel del.
    Ska du köpa billig choklad i vanlig affär så välj Anthon Berg de är mycket bättre än t ex Lindt, Marabou, Fazer och övriga. De största chokladtillverkarna använder dessutom mest troligt choklad från Elfenbenskusten där en barnslav kostar 10 dollar och man köper en ny när den "tar slut" (läs dör).

Men praliner, i Göteborg rekommenderar jag systrarna Kanold
    www.flickornakanold.com/
    Eller om du har råd, Emanuel Andrén i Lilla Edet
    www.emanuelandren.com/

• Hemligt2010

De största chokladtillverkarna använder dessutom mest troligt choklad från Elfenbenskusten där en barnslav kostar 10 dollar och man köper en ny när den "tar slut" (läs dör).

Usch och fy....hade jag ingen aning om! Kanske dags att börja se sig om efter rättvisemärkt även här.

Tack för tipsen, ska kolla alla och hoppas att jag hittar något som passar både smak och plånbok.

Svar på tråden Praliner?