• 14augusti

Retro-inbjudan

Jag och min älskling ska gifta oss den 14:e augusti i år.
    Har lite problem och idétorka vad gäller layouten på inbjudningarna. Färgtema är sedan tidigare bestämt till ljusgrönt och vitt (och silver). Jag har köpt vita kort och ljusgröna kuvert. Men sen då?
    Min klänning är en 50-talsmodell och vill gärna fortsätta inspireras av det temat, men skulle verkligen behöva hjälp med hur vi kan få inbjudningarna 50-talsretro?
    Otroligt tacksam för svar då vi måste ta tag i dem snarast så vi kan posta dem!

• Svar på tråden Retro-inbjudan
  • Aeternum

Kolla in CLTSPS (?)(medlem här på BT) sida... De hade 50-tals-tem & jag älskar deras hemsida!
    lukasochcarro.se

• MrsCool

Skulle rekommendera att försöka hitta ett grönt band med vita prickar på och sen bara klistra fast det som en kant på de vita korten. Mer tema behöver det inte vara på korten tycker jag:) Inget säger 50tal som prickigt:)

*i skrivande stund iförd laxrosa tshirt med svarta prickar*

• 14augusti

Tack för tipsen!
    Letar som en tok efter prickiga band nu!
    Fler tips är väldigt välkomna, även idéer om bordsdekoration!

• 100703 M och B

Filmisar, alltså såna där kort med bilder på filmstjärnor som alla barn hade på 50-talet och bytte med varandra. Om man googlar på det kanske det finns fina bilder som man kan använda om inte era föräldrar har kvar sina gamla.

Är man dessutom en fena på photoshop eller nåt annat bildredigeringsprogram kan man ju välja två stycken som liknar er två och lägga in era egna ansikten. :)

Hittade nedanstående när jag googlade!

hem.passagen.se/blarok/blarok/filmutdam.htm

hem.passagen.se/blarok/blarok/filmutherr.htm

• Junebug

Hej!

Det finns en tråd för 50 tals bröllop här på BT! Återkommer med länk :)

Vi gör egna inbjudningar med ett retro typsnitt (ladda ner gratis på ex www.dafont.com) och svalor i lite tatuerings-stuk.

Sen kör vi också filmisar som bordsplaceringar, finns en uppsjö att köpa på tradera.

• 14augusti

Tack för tipsen!
    Våra kort, som jag redan köpt är inte så stora så jag tror inte vi får plats med filmisar. Jättebra med dafont. Men det fanns ju så många fina typsnitt, hur ska jag kunna välja?!

Svar på tråden Retro-inbjudan