• Lina o Peter

personliga etiketter..?

Jag letar efter antingen någonstans man kan designa ocg köpa klister-etiketter, gärna webshop, för att t.ex klistra på cellophanpåsaer med godis i, såg en så fin bild här nånstans som jag blev inspirerad av.

Borde ju gå att göra dessa själv också, men vad behöver man för papper till etiektter? Finns väl nånting för typ vanliga etiketter (kontor) på t.ex. Clas Ohlsson va? Eller dylikt iaf. Fast jag skulle vilja ha ovala eller runda etiketter och behövr säkert ha nått program i datorn med då...

Nån som har tips?

• Svar på tråden personliga etiketter..?
  • Kirsto

Enklast är ju att beställa. Har också sett jättefina, men kan inte komma på var? Återkommer om det lossnar!

Om du skriver ut själv på hela A4-klisterark (jag har för mig att Matton har!), så kan du använda en stor stans och stansa ut rundlar eller ovaler.

• Nordiskbrud

Calligraphen har börjat säga sådana nu sedan i höstas. Letade också efter sådana till vårt bröllop och de kom in strax efter vi beställt allt, så det var lite synd. Den layouten vi valdes fanns inte på klisterarken

• KatjaB

för enkelhetens skulel beställde jag från calliographen. de kostade runt 30 kr arket och tyckte det var helt okej pris. Dock såkan det vara bra o passa på o köpa annat också om man ändå behöver eftersom deras expeditionsavgift o frakt låg på en slant den med..
    Fina var de iallafall

• JollyO

Här har de billiga om man inte vill greja för mycket själv.
    Gör en bild i datorn eller flera olika och ladda upp. Tex sådana från Martha Stewart eller andra.

uk.moo.com/en/products/

• Kattpoet

Claes Olsson har sådant papper, man matar in det i skrivar, se till att ni gör det på rätt håll och det står på baksidan av papperslådan de kommer i hur man gör.

• Lina o Peter

Tack för alla tips! Ska se om jag lyckas klura på hur man ska göra själv. Har sett etikettpapper på Clas Ohlsson men då är det "skuret" i små rektanglar, som adress-etiketter. Kan ju gå det med men de blir så attans små.

Men som sagt, tackar tackar, om nån fler kommer på nått så hojta gärna. Jag ska kika på alla bra länkar jag fick.

Svar på tråden personliga etiketter..?