Önskelista
Jag är bjuden till bröllop! Men nu har jag läst deras önskelista och då både jag och min karl är studenter har vi inte överdriven ekonomi.
De önskar sig mest pengar..
Nu till frågan hur hänsyn måste man ta till önskelistan?
Jag är bjuden till bröllop! Men nu har jag läst deras önskelista och då både jag och min karl är studenter har vi inte överdriven ekonomi.
De önskar sig mest pengar..
Nu till frågan hur hänsyn måste man ta till önskelistan?
Jag tycker man ska respektera brudparets önskan. Om ni har ansträngd ekonomi så ge ett bidrag i den storleken ni känner att ni klarar av. Det viktigaste för brudparet är nog att ni är där o firar deras dag med dom.
//Clea
Jag och min fästman har också önskat oss pengar till våran bröllopsresa men vi bryr oss inte om hur stor summan är utan mer att det är tanken som räknas!
Paret har ju bjudet dig till bröllop och inte för att få en present... dom är ju din/dina vänn/er och borde vara väl medvetna om din ekonomi... kan jag tycka!
Vågar lova att de bjudet dig för att de uppskattar din närvaro på deras stora dag och det innebär ju inte att du slaviskt måste hålla dig till att enbart ge dem pengar.
Med rätt känsla och tanke bakom en present billig/dyr eller gratis borde de bli minst lika lyckliga...
Är ekonomin lika med noll så kan du ju ge bort din tid. Ge dem ett presentkort till att hjälpa till med barnpassning, bygga, måla... eller något som måste göras till bröllopet... hämta blommor, duka, köra brud till och frisör, hjälpa till vid baren m.m.
Jag tycker det är fördel när personer önskar sig pengar för att då kan man ju ge precis så mycket (eller lite) som ekonomin mäktar med. Sedan håller jag med ovanstående inlägg om att ge bort din tid var en fantastisk idé
Om ni är nära vänner: Ni kan ge något längre fram i tiden, som antingen inkluderar er eller inte. Då har ni kanske lite bättre ekonomi? Exempel: Ge brudparet ett presentkort på middag på första bröllopsdagen, ( löses in senare, de får boka via er) eller en brunch för er fyra nästa sommar, eller som förut sagts, tid - ni kan vara barnvakt/hundvakt/hjälpa till med x.
Annars ger ni efter vad som är möjligt för er, såklart!