Inlägg från: SofieochJamie |Visa alla inlägg
  • SofieochJamie

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Denna tråden har jag misat. 29:e maj här med. Det mesta är klart, väntar på min kinaklänning vilken jag hoppas blir klar. Många mardrömmar om detta vill ja lova. Annars så tar festhäftet mycket tid. Det är jättesvårt att komma på vad man ska skriva i gästpresentationen. Sliter mitt hår. 61 gäster vi har. Vi hade OSA redan i februari eftersom hälften av gästerna kommer från England.
    Kyrkan där vi ska gifta oss har bjudit in till vigselträff nästa vecka så då ska vi träffa prästen och kantorn.

• SofieochJamie

Nej ingen hippa ännu. Tror inte det blir av på ett par veckor då jag gjort planer som ingen protesterat emot :)

• SofieochJamie

Helt otroligt att det bara snart är 4 veckor kvar. Har väntat i 1.5 år på denna dag.

Vi har en hel del småpill kvar. Festhäftet är inte riktigt klart. Väntar på foton och saker från när vi var små från våra föräldrar att sätta in samt någon detalj till gästpresentationen. Ska även göra: vigselprogram (ska inte träffa prästen föräns den 19e så det får nog vänta, drinkbiljetter, placeringstavla, måla ramar till bordsnummer, handla saker till toalettkorgen, göra klart välkomstkiten till hotellgästerna, köpa saker till baren tex frukt o tillbehör, boka blommor... ja min lista är väl ganska lång :) Men man har ju även gjort några saker varje vecka och allt är bestämt, ska bara göras också.
    Idag står en test spraytan på schemat, imorgon möte med kocken för välkomstmiddagen på fredagen, lördag ska jag hem till toastmastern och gå igenom allt samt göra en liten audition med hennes sambo som ska spela i kyrkan.
    Inte en lugn stund, men nu börjar det bli roligt!

• SofieochJamie

Jag tycker det ska bli skönt men också.. vad sjutton ska man syssla med på fritiden sen :) Min sambo är rädd att jag kommer sätta igång nästa projekt.. projekt hus eller projekt barn... kan kanske ligga något i det haha :)

• SofieochJamie

Nu säger SMHI att från mitten av maj ska det bli sommarvarmt med 4-5 grader varmare än normaltemperatur. Hoppas innerligt att de har rätt :)

• SofieochJamie

Vi ska nog använda de få salsa steg vi kan i lugnt tempo till Everything med michael Bublé. Ska boka en timma lektion med en danslärare. Tror det kan ge ganska mycket faktiskt.

• SofieochJamie

Igår fick jag mitt första sammanbrott. Började störtlipa. Fattar inte vad det är med mig. Jag jobbar för sjutton med att planera event och här står jag med några veckor till bröllopet och tror att allt ska falla samman. Min stressmage är tillbaka, den har jag inte stött på sen jag pluggade, jag är konstant trött, tänker på det som ska göras med kommer inte till skott. Tilläggas kan att min sambo pluggar och har så fruktansvärt mycket att göra och mina tärnor och toastmaster bor lång borta, så det blir till att göra allt själv. Och det känns som man har satt upp så fruktansvärt höga förväntningar att allt ska bli perfekt. Sen så hopar sig problemen tycker jag, klänningen är på väg hem men de glömde sy på ett helt område med spets så nu letar jag sömmerskor och alla tar 350kr i timmen vilket gör min klänning ganska dyr nu, det är frost på natten och svinkallt så liljekonvaljen kommer inte upp i tid, jag skulle använda liljekonvalj till en massa saker som jag nu måste tänka om och köpa blommor till istället, jag måste hitta nån slags sjal annars kommer jag fysa ihjäl om det ska vara så här. Det är världsliga problem, men känns stora för mig. Sen så håller vulkanen fortfarande på och hälften av bröllopsgästena ska flyga in. Suck...
    Längtar till bröllopsresan :)

Hemskt ledsen, bara så skönt att få skriva av sig ibland, svårt att förklara att sånna här "små" problem kan kännas så stora för andra som inte vet vad man går igenom.

• SofieochJamie

Ikväll har jag målat klart ramarna till bordsnummren iallafall :) Alltid nåt!

När det kommer till sjal ska jag ta en i grön som är vår andra tema färg, då måste den inte matcha klänningen och jag följer temat :)

Ska ta med skorna till jobbet så ja kan gå in dem där.

En liten grej varje dag så ska det nog gå.
    Imorgon ska jag bara jobba halvdag och spendera hela eftermiddagen hos frissan. Guuu så skönt. Färgning, klippning, provuppsättning, provsminkning. Tar nog med mig en flaska vin i handväskan så ja kan njuta :)

• SofieochJamie

Vart köpte du den sjalen Malla och Mojje?

Jag blev också hippad i lördags. Herregud vilken dag. Hämtad av en okänd man, biltur med ögonbindel, Uppdragspromenad i slottsskogen med fotouppdrag, husmors-quiz, frågor om min blivande och mig, känna igen min blivandes kläder endast på lukten och picknick. För varje uppdrag träffade jag på en ny vän som sedan följde med på promenaden. Sen blev det biltur igen och glasblåsning. Så himla roligt. Fick göra två glas som jag ska få sen på bröllopsdagen. Sen blev det glassfika på en glassbar och sen vidare till ett privat spa där vi hade pool och jacuzzi för oss själva. Underbart. Ja sen kom då den manliga strippan, det var lite otippat men mina vänner hade väldigt roligt :) Sen bar det vidare igen och vi kom fram till en stuga, där var det jättefint uppdukat med en massa vinglas mm, det skulle bli vinprovning. Vi provade sju viner och tjejen som höll i den som är en kompis till min syster pratade om hur man matxchar mat med vin mm. Jag älskar ju vin så detta var perfekt. Sen hade alla som var med tagit med sig en eller två maträtter var så det blev en stor underbar buffet. Framåt småtimmarna blev det singstar och de hade fixat Take That singstar. Jag var ett stort fan när jag var yngre :) Sen när det var slut, efter 2 på natten, då var man allt bra mör vill jag säga och rörd till tårar ett par gånger att man har så många fina vänner och familj. 14 personer var vi.
    Den sista överraskningen vara tt sim blivande var min taxi, det perfekta slutet. han hade suttit hemma och väntat till efter 2 på natten en lördag kväll utan att få ta ett glas vin ens.
    Jag är mycket lyckligt lottad och detta är e dag jag sent kommer glömma.

• SofieochJamie

Tyvärr hade de inga sjalar i "min"färg

• SofieochJamie

LindaMagnus, är det de där ostsnittarnadu ska göra som cirkulerar på BT? Har du fått tag på ett hjärtmått som är litet nog? Vi skulle göra dem men hittade bara dyra hjärtmåt på nätet.

• SofieochJamie

Idag övade vi med prästen, hämtade ringarna, pratade med hotellet mm mm. Listan blir mindre men stressen i magen består. Men jag har lätt för att oroa mig för sånt här. Våra gäster kommer en del den 27e , 28e och 29e.Många från england och vi (jag) har ordnat med transporter, hotell, extra middagar, välkomstpaket att få på hotellet mm och nu försöker jag mest göra listor på hur dagarna innan och dagen D ska gå till. Man vill ju gärna få delegerat allt och inte känna att man glömt vinöppnaren hemma :)

• SofieochJamie

Vilken dag! Allt var perfekt, solen sken, vi fick stående ovationer för bröllopet och många från england tyckte det var det bästa bröllopet de varit på. Kan inte bli bättre än så. Det blev mycket skratt och glädjetårar och vi känner oss alldeles nykära nu. Helt underbart. När man tänker tillbaka på allt blir man rörd till tårar om och om igen.

Jag var rädd att jag skulle känna mig tom efteråt, men det känns bara skönt. Jag känner bara sånt lyckorus och glädje över det hela och jag är så trött efter hela helgen att nu känns det bara skönt och vi tittar på foton som börjar komma in. Ren lycka!

Några bilder finns i galleriet.

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!