• FruBerg

Har du en hobby eller liknande?

Började rida i höstas men lusten försvinner mer och mer..kostar 520kr i månaden och är tvungen att betala fram till sommaren även om ja vill sluta nu. jag är rädd för att ja ångrar mig, vill verkligen ha en hobby.

Vad gör du på fritiden?
    Har du nåt du verkligen ser fram emot?
    Nåt som bara är ditt och som du gör?

• Svar på tråden Har du en hobby eller liknande?
  • Aleta

Jag har haft flera hobbyer. T ex har jag hållit på med orientalisk dans i 18 år eller något sådant, fast just i år ligger det nere lite, blir bara någon uppvisning eller så ibland.

I flera år höll jag på med jitterbugg, men det kommer jag inte att börja med igen. Jag har blivit för osmidig för alla kast och dessutom behöver man en danspartner.

Hästar har jag också hållit på med, och har faktiskt fortfarande en pålle på 31 år i hagen, men det blir inte så mycket ridning nu fast jag pysslar med dem.

Musik och sång är en annan hobby, kanske den som är mest aktiv just nu.

Mitt råd är att bita ihop och genomföra hela terminen ut och sedan sluta om du fortfarande vill det. Ibland kan man känna att det tar emot när man lär sig nya saker och eftersom du ändå inte får tillbaka pengarna så kan du ju lika gärna ge det en chans till.

Det kommer och går lite. Vissa saker brinner man för

• Love is

Min hund är min största hobby och glädje ;)
    Annars läsar jag gärna, pysslar med heminredning och gå på bio

• MsJulie

Min hobby är inte så definitiv som t ex en sport, men jag tycker om att greja med det mesta som har med form och färg att göra. Sy, måla, fixa med inredning, blommor osv. Har tidigare haft drömmar om att jobba med detta professionellt, tex som formgivare eller florist men har valt att behålla mina intressen som just intressen, och välja en annan inriktning på arbetslivet.

En annan stor hobby är skrivande men det ligger på is nu. Tidigare skrev jag mycket, både för mig själv och andra. Drev en relativt stor blogg, men det tog för mycket tid så nu läser jag bara andras verk.

• Jojjo82

Jag stickar kläder till mina kompisars barn och jag påbörjar en massa "starta-eget-projekt" som det dessvärre aldrig blir något av... Sen blir det mycket wii-spelande och filmtittande också
    Ett tips är att testa på många olika sorters grejer och, precis som Aleta skriver, ge det en chans. Tillslut hittar du nog rätt. Jag trodde nog aldrig att jag skulle tycka att stickning var min grej, men nu är jag helt manisk och kan sitta uppe hela nätterna och knåpa

• Moirie

Mina hobbies varierar från år till år. Just nu: scrapbooking, orientalisk dans, dataspel. Tidigare har jag blivit besviken på mig själv för att jag tyckt att jag inte haft nog med uthållighet med mina hobbies men nu accepterar jag att det är såhär jag funkar, och varför ska jag tvinga mig att gå iväg på något jag tappat lusten för? Roligare att testa och lära mig något nytt. Ibland tar jag upp hobbies efter ett par år. Kontinuitet får jag på jobbet och i kärleken:)

Man kan ju ha svackor i allt så varför inte ge det några gånger till eller testa någon annan variant? Annan lärare, annant ställe tex.

• Fenixx

jag har uppfödning med hundar, så hundar och djur överlag är ett stort intresse.

sen spelar jag mycket dataspel och åker på medeltida arrangemang på somrarna.

sen är det ju det vanliga, vänner, film, läsa osv

• Cherrygirl

Jag har också en hel hög med hobbysar.. Ser mig själv som multipysslare!

Jag designar smycken, det har dock blivit mer ett jobb än hobby, men det började ju på hobby nivån.
    Men jag håller på en hel del med scrapbooking, sedan målar/ritar jag.
    Och så älskar jag inredning, design och att renovera

• Sörön10

haha näe! har ingen hobby, typ! Skulle fylla i en blankett idag och där skulle jag fylla i fritidsintressen/hobby! Musik is the shit, men kände mig skittråkig! Jobbar med och pysslar med på fritiden! haha!

Get a life! :-P

• fibobs

Är aerobics instruktör, vilket gör att jag tränar lite titt som tätt.
    Sedan sjunger jag solo och i band.
    Just nu har BT blivit lite av en hobby ;o)

• Iselle

Det som verkligen får mig på bra humör är pole dance. Så sjukt roligt och det ger mig massor av energi efteråt. Ser fram emot varenda pass trots alla blåmärken.

Svar på tråden Har du en hobby eller liknande?