• Blivandefrueriksson

Inbjudans text hjälp

Behöver hjälp, ska göra klart inbjudningarna idag så jag kan skriva ut dem och klippa in dem så de passar MEN vad ska det stå i infobladet? Och i inbjudan.

Vår inbjudan

Välkommen till
    vårt bröllop

Vi gifter oss i
    Järsnäs kyrka
    lördagen den
    11 September 2010
    kl 15,00

xxxxvåra namn
    och
    xxxvåra namn

Därefter inbjudes ni att intaga
    middag i
    Järsnäs gamla skola

Tycker ni det ska stå något efter om dans eller fest? eller ska det stå i infobladet?

• Svar på tråden Inbjudans text hjälp
  • FramtidaFruSandberg

vi funderade också på det där med att skriva ut fest eller inte. Vi bestämde oss för att skriva ut "därefter intaga middag med efterföljande fest på..." för att folk skulle veta (även om det är underförstått) att det kom dans efter middagen

• Kattpoet

Jag skulle skriva

Därefter inbjuds Ni på middag och festligheter / fest i Järnsnäs Gamla skola.

• Sanna2010

hej! Om jag va du skulle jag beställa Calligrafens katalog, där i finns messa olika exempel! De tar bara nån dag innan du får den

• Blivandefrueriksson

Sanna har den men inte mycket hjälp då de inte har något infoblad i sina

Kattpoet det var jätte bra har inte ens tänkt på det.

Inte någon som har förslag till informationsbladet
    Vad jag har tänkt på hittills

Allergier
    klädkod
    vägbeskrivning
    och sen det här med alkohol vi kommer bara köpa begränsat så det kommer inte räcka hela kvällen, hur lägger man upp att de ska ta med egen dryck till festen?

• Fenixx

tycker också det är svårt vad som ska stå i infobladet. vi får försöka bara skriva lite kortfattat och sen skriva att mer info finns på våran hemsida.

blivandefrue>> kanske skriva med om boendeförslag eller nummer till taxi i infot? beroende på läget.

skriva med era toastmasters namn och nummer ifall folk vill kontakta om det är något så.

• Blivandefrueriksson

boendeförslag ? alla som är bjudna bor max 2 mil bort annars får de väll tälta

toastmasters namn kan ju va bra
    ska ha bröllops hemsidan med.

Svar på tråden Inbjudans text hjälp