• Jimmy och Jessika

Barnfritt bröllop

Vi ska gifta oss i augusti -10. i min släkt finns det ingen som har småbarn. min mamma bad oss att inte ha med barn. vi har sakt att vår minsta ska få vara med under middagen och sen åka iväg med barnvakt. när jag sa det till min svärmor blev hon lite sur på mig. efter det finns 3 barn under 7 år i min sambos släkt. och vi vill inte ha dom på själva festen. jag resonerar så att om dom blir sura så behöver dom inte komma på vårt bröllop. vad hade ni gjort?? var tvungen att skriva av mig..

• Svar på tråden Barnfritt bröllop
  • eldstad

Vi resonerade som så att antingen har man barnfritt, och då har man HELT barnfritt, eller så tillåter man barn helt och hållet. Jag känner att det blir sån dubbelmoral annars. Eftersom jag har två syskon (17 och 12 år) och vill att de ska få vara med så blev det barntillåtet även om vi hellre hade haft en vuxenfest. Tror att det är det faktumet att du låter eran minsta vara med på middagen som upprör din svärmor. Är man ärlig med det när man bjuder in blir det sällan några problem men det är när man kommer till middagen och upptäcker att vissa barn fick komma medan man själv fixat barnvakt med mycket möda som man känner sig illa behandlad. Prata med de andra föräldrarna och förklara varför du gjort som du gjort och att festen sedan kommer bli helt barnfri så kanske det löser sig.

Jag hoppas att det hjälper dig! Ha en underbar dag!

• rottizz1

Man väljer helt själv hur man vill göra med barn. Vill du ha med ditt barn men inga andras så ska du göra så. Det är er fest och ni gör precis som ni själva vill.
    Sen tycker jag inte att man har med vissa barn och inte andras, men erat eget barn ska självklart vara med om ni vill det.
    Vi fick sura miner om en del saker på vårt bröllop, men det är VÅRT bröllop och vi betalar det- alltså gör vi som vi själva vill!

• eldstad

Det jag menar är bara att man ska göra det öppet. Vet alla andra föräldrar om att ens eget barn kommer vara med en kort stund under middagen för att det är så otroligt viktigt för er så skulle iaf inte jag bli ledsen eller arg. Det är när man inser det först när man är där och det känns som att någon har smugit om det som man kan känna sig illa behandlad/ledsen.

• Sebastiána

Vi kommer att ha ett barn med på festen och det är brudnäbben. Hon kan knappast åka hem efter vigseln eftersom hon bor 125 mil bort!

Ammande barn tycker jag också att man får "godkänna". De springer ju knappast omkring heller, behöver ingen speciell mat (jo men ingen som brudparet ordnar) och ingen lektant, och somnar så småningom i sin vagn.

Svar på tråden Barnfritt bröllop