• jättejättemycket

porto för inbjudningar?! snabbt svar önskas.

Hur är det med porto för inbjudningarna? ett frimärke för 20 gram? våra väger ca 20-24 gram. måste man verkligen ha 2 frimärken då? väger dom varje kort? vill helst inte skriva avsändare men har hört att om portot är för lite så får mottagaren lösa ut brevet. det vore ju jobbigt.
    någon som vet hur detta funkar. vågar man skicka med bara ett frimärke. vi har beställt frimärken från posten och har bara några över. vore tråkigt att behöva vänta fler dagar för att beställa ytterligare.

tacksam för snabbt svar.

• Svar på tråden porto för inbjudningar?! snabbt svar önskas.
  • Sörön10

Skicka med b-post! Blir iaf billigare, så då kan man ju sätta dit två frimärken om man inte vill chansa!

• jättejättemycket

Tack för svaret. hur skickar man med b post? vill inte skriva nåt på kuvertet.

vet någon om posten verkligen väger varje brev och vad som isåfall händer om brevet väger 3 gram för mycket.
    vi vill skicka dom imorgon så om jag ska köpa fler frimärken så kan vi inte få det så fint som vi ville med en pussmun på frimärket.

nån som har erfarenhet?

• Cherrygirl

Jag brukar skicka ändå, och ännu har ingen behövt lösa ut mina paket/brev.. och inte har de kommit tillbaka heller..

• scimmietta

Vi delade ut 80% av inbjudningarna personligen... dels för att träffa våra vänner men också för att spara på portot när det var 70 inbjudningar som skulle ut i hela världen...
    Vet inte hur det funkar med B-post!

• BlackWIngedAngel

B-post innebär bara att man köper frimärken med lägre valörer.

På frågan vad som händer om breven väger för mkt; Mottagaren får hämta ut det på avi och betala för det. Jag skulle tro att de flesta brev som inte väger väldigt mkt över går igenom, men man kan ju ha otur.

jättejättemycket skrev 2010-03-28 19:43:14 följande:
    Tack för svaret. hur skickar man med b post? vill inte skriva nåt på kuvertet. vet någon om posten verkligen väger varje brev och vad som isåfall händer om brevet väger 3 gram för mycket. vi vill skicka dom imorgon så om jag ska köpa fler frimärken så kan vi inte få det så fint som vi ville med en pussmun på frimärket. nån som har erfarenhet?
  • FramtidaFruSandberg

jag skulle inte våga chansa. Ser de ett brev som väger över 20gram och sedan en massa till som ser likadana ut lär de ju väga allihopa. Vänta några dagar och sätt ett extra frimärke på. Det är bättre än att gästerna måste betala för att få ut sin inbjudan

• Tovalisan

Våra inbjudningar vägde 23 g, vi postade dom med ett vanligt inrikes frimärke, och alla har kommit fram...

• Sebastiána

B-post = kostar 5.50 istället för 6:- men kommer fram på 3 dagar istället för 1 dag.

• Sebastiána

Om det hade varit ett brev vilket som helst hade jag chansat, men jag hade nog inte vågat chansa på bröllopsinbjudningarna.

• Jmms

Vi chansade inte, våra inbjudningar vägde 24 gram, satte 2 frimärken. Jag har varit med om att jag har fått lösa ut ett brev, fick en avi på både de saknade frimärkena samt en straffavgift. Tydligen gör de rutinmässigt slumpmässiga kollar av brev, så har man otur...

• jättejättemycket

Tack för era svar. Vi får nog köpa fler frimärken helt enkelt. det är ju dumt att chansa ifall det skulle bli krångel. Vore ju väldigt pinsamt.
    hoppas det går att få tag i fina utan att behöva beställa på posten.
    Vill få iväg dom idag =)

• bruden i skogen

Mina skickades idag, de vägde 21-23 g och ajg satte på dubbla porton.

• moule

Mina vägde 26 gram, vågade inte chansa så det blev 2 frimärken...

• jättejättemycket

Vi åkte till posten och köpte fler. nu är dom äntligen skickade. det blev ett frimärke med pussmun och ett med 2 ringar på. fint Blev det, men dyrt. 450 bara för porto och då har vi ändå delat ut en hel del personligen.
    tack för alla råd=)

Svar på tråden porto för inbjudningar?! snabbt svar önskas.