• anoli

Informationsbrev med inbjudan?

Skall snart skicka ut inbjudningskorten.. Funderar på om det kan vara bra att skicka med ett info-brev. Nån som gjort så? Ett brev där man skriver till sånt som inte fick plats i själva kortet.. Typ nr till toastmasters,alt. till övernattning, hör av er ang. allergier osv..

De allra flesta som är inbjudna hörs vi ganska ofta med iofs.. Så sådan info kanske man kan ta muntligt..

Vad tycker ni? Överflödigt eller en bra ide? Tips på vad som isåfall kan stå i brevet?

• Svar på tråden Informationsbrev med inbjudan?
  • Tjena

Jag håller på att fila på vår infolapp.

Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.

T ex ... Barnen är välkomna ange om de kommer när ni anmäler er...

anmäler kan man ju inte skriva... så vad kan man skriva istället...?

• bobods

Jag har nog aldrig varit med om att man INTE skickar med en informationslapp

Vi skrev i ABC-form, bl.a. allergier, mat, självkostnadspris i baren, barn eller inte, husdjur, klädkod, förtydligande av OSA, vägbeskrivning, övernattningsmöjligheter, transport (buss), bröllopspresent, toastmadames mm....

• Flotten

Jag har varit på en del bröllop men aldrig fått någon infolapp och aldrig behövt någon då de flesta brukar få in infon på inbjudningskortet + att många har möjligheten att sätta "närmare info ring........".
    Som gäst är jag nöjd om jag vet var jag kan söka info, jag tycker att brudparet skall lägga ner sin energi på att få ett lyckat bröllop, inte på ett infoblad!

• bobods
    Tjena skrev 2010-05-13 10:28:38 följande:
    Jag håller på att fila på vår infolapp. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. T ex ... Barnen är välkomna ange om de kommer när ni anmäler er... anmäler kan man ju inte skriva... så vad kan man skriva istället...?  
    "tala gärna om vid O.S.A. om era barn kommer eller inte"
  • fruMe

Jag är själv en person som inte är så bra på att läsa långa info-grejor, så vi fattade oss väldigt kort, och bara det som faktiskt var viktigt.

* Samling utanför vigselstället  14.50

* toastmadame + tel

* Vi ser fram emot en barnfri kväll - hoppas ni gör detsamma

Tycker de här ABC är roliga, men där ligger mycket väldigt oviktigt, som gör att man kanske missar det viktiga, lätt att glömma att gästerna faktiskt inte läser alla papper, lappar o dyl 100 gånger som man själv gör !!!!

• Tjena
    bobods skrev 2010-05-13 11:35:05 följande:
    "tala gärna om vid O.S.A. om era barn kommer eller inte"
    Det lät bra, tack för tipset!
  • Jenny Malmö
    Tjena skrev 2010-05-13 10:28:38 följande:
    Jag håller på att fila på vår infolapp. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. T ex ... Barnen är välkomna ange om de kommer när ni anmäler er... anmäler kan man ju inte skriva... så vad kan man skriva istället...?  
    "Ange vid bekräftelse på anmälan"
  • Astro

Vi skickade med en infolapp med vägsbeskrivning, information om att gästerna ska välja om de vill ha kött eller fisk till huvudrätt i samband med att de svarar och att vi undanber oss saker i present.

Visar sig dock att alla inte läser den där extra lappen, vilket jag själv inte kan förstå alls. Så vi lär ändå bli tvungna att ringa runt till massa människor som glatt svarat jag utan att säga något om maten...

• marriedwithchildren

Vi skickade också med en infolapp. Vi beställde till infokort på samma ställe där vi beställde våra inbjudninskort (www.printswithwings.com) och där fanns rätt många bra textförslag så det vara bara att kopiera och justera. :)

• EmmaochTommy

För min del är det viktigt att ge så mycket info som möjligt. Antagligen genom en länk till hemsida som kan uppdateras. Tror nämligen att jag skulle bli väldigt stressad av alla frågor som kommer annars. Skriver hellre ner allt. är väldigt rädd för stress och jag tror det kommer bli tillräckligt med fågor ändå

Svar på tråden Informationsbrev med inbjudan?