• Sebastiána

Goda tårtor i Skåne?!

Kan någon tipsa om goda tårtor i Skåne?

Vi gifter oss i Hässleholm, men kan tänka oss att köra en bit för att hämta tårtan så det mesta i Skåne funkar.

Vi vill naturligtvis helst ha en tårta som både smakar fantastiskt och som är vacker, men om vi måste välja vill vi hellre ha en som är god än en som ser bra ut men som smakar tråkigt.

Vi tycker att Hollandias tårtor är supergoda så det är väl den typen vi gillar. Jag har hört att Lundagårt också har goda tårtor, men jag har aldrig smakat dem.

• Svar på tråden Goda tårtor i Skåne?!
  • 27juni2009

Duvanders i kristianstad
    de bakar int emed fusk varor utan kör rena råvaror rakt igenom o skall man ha en mousse tårta är där stooor skillnad. ok de är lite dyrare, men vi tyckte att det var värt det man får först en konsultation med konditor o får smaka sig fram till vad man gillar mycket nöjda var vi

• marrieme

I Finja finns en tårt och cupcake butik, hon gör himmelskt goda tårtor och har riktigt bra rykte!
    Vi beställer av henne =)
    36 kr biten tog hon för vår

• Sebastiána

Vi vill helst inte ha tårtor med sugar paste.

• Marjo

Vi har varit på Tårtrummet och provsmakat och det var helt fantastiskt! Maria är superduktig och brinner verkligen för det här med tårtor. Så vi har beställt därifrån och vet att vi kommer att bli 100 % nöjda!

Som sun moon skrev är hennes hemsida www.tartrummet.se

• moule

Duvanders tårtor är goda och ligger nära..

Jag ska provsmaka på ett ställe i Lund till helgen som är billiga och som inte använder sugerpaste utan istället sprayar tårtan med vit choklad.

Kan återkomma om de var goda.. Är ju en bit att åka för dig.

• Sebastiána
    moule skrev 2010-03-31 11:08:04 följande:
    Duvanders tårtor är goda och ligger nära..Jag ska provsmaka på ett ställe i Lund till helgen som är billiga och som inte använder sugerpaste utan istället sprayar tårtan med vit choklad.Kan återkomma om de var goda.. Är ju en bit att åka för dig.
    Tror att det är Grands konditori - hur är deras tårtor, är de goda? Och hur är Lundagårds tårtor.
  • moule

Jepp, det är grands konditori vi beställt av. Efter imorgon kan jag svara på hur de smakade... =)

Svar på tråden Goda tårtor i Skåne?!