• Malla och Mojje

Presenter till tärnorna?

Jag kommer att ha tre tärnor och funderar på det där med presenter.. Är det givet att man ger tärnorna presenter för "uppdraget". Våra tärnor har inte hjälpt oss med något speciellt och kommer under dagen mest att finnas vid min sida. Jag har köpt deras klänningar. Jag har tänkt ge dem nåt smycke kanske men då vill jag ju att det skall vara ganska fint.. och då rullar kulorna iväg ytterligare en gång... Hur ska ni göra?

• Svar på tråden Presenter till tärnorna?
  • Lyckliga013bruden

Jag vet inte, jag har "bara" en tärna hon har inte fått så mycket job/uppdrag som andra tärnor verkar få. Vi har tänkt att bjuda på fest för de som hjälpt till med bröllopet och deras respektivar. En kompis har skrivit inbjudningskorten, en annan har hjälpt mig med klänning osv. Sen ska tärnan och marsalken vara med på ett par av fotografensbilder så kan de få köpa en proffsbild av oss om de vill.
    Vi har tajt ekonomi,(det har inte tärna och marsalk)men det gör att vi/jag kan inte ge min tärna något fint diamantsmycke fast jag skulle vilja.
    De har inte ens fått sina kläder av oss men däremot har de fått välja helt själva.

• Moirie

Ett fint kort med personligt tack och lite lyxchoklad? Vi gav repsentkort till de som lagt ned mycket tid och jobb på bröllopet men de som "bara" haft sitt vanliga tärnuppdrag fick mer symboliska gåvor.

• Mymlan16

Vi ger inget till varken tärnan eller marsalken (mer än en stort tack efteråt förstås!!). Ser det mer som "ett hedersuppdrag" att vara tärna/marsalk: man frågar ju någon som står en nära om de vill vara just det, nära, på en mycket stor dag. Ser de det som enbart en arbetsuppgift så kan de ju alltid tacka nej.. ;)? jag hade inte förväntat mig någon prsesnt om jag skulle vara tärna, bara blivit väldigt glad över att bli tillfrågad!

Svar på tråden Presenter till tärnorna?